Vakantie in Zuid-Afrika, township Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Vakantie in Zuid-Afrika, township Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Vakantie in Zuid-Afrika, township Kaapstad

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 November 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Net terug in The Backpack, ben inmiddels wel al geacclimatiseerd. ;) Zaterdag een ochtend in een township doorgebracht, beetje aapjes kijken vond ik het. Vreemde eend in de bijt. De enige blanken zijn die stomme toeristen die komen kijken hoe erg het wel niet allemaal is. Wat een grappig bezoekje was, het bezoek bij een lokale kroeg (in een hutje met zelf gebrouwen zoet bier) en de medicijnman. De kroeg daar kwamen weinig toeristen het was ook in een krot tussen andere krotten, zonder voorziening. De medicijnman was een echte toeristenplek, overal souveniers enz. We liepen daar wat rond en overal hangen kinderen aan je. Ik was er niet zo van gecharmeerd. Er was ook een Amerikaan in ons groepje met echt een joekel van een camera en dan nog een megalens erop. Die stond daar even overal foto's van te maken, zeer vermoeiend zo'n gast. Geen schaamte of niks. Maar ja, been there, done that, never going to do that again, zal ik maar zeggen.
's Middags wilde we naar de tafelberg, maar de kabelbaan was gesloten, het waaide ook te hard om zelf omhoog te lopen. Wel gek dat het ondanks prachtig weer het door de wind toch vrij koud is. Maar goed, dus we gingen de sightseebus op. Leuke open dubbeldekker door Kaapstad heen. Erg leuk en zeker een aanrader. Ik had ook erg mooie foto's van deze dag gemaakt, maar helaas door een fout van mij of de computer van The Backpack is alles weg.... Dus even een flinke teleurstelling verwerkt gister toen ik er achterkwam, maar gelukkig heb ik de paparazzi bij me (Silvio) die echt overal een foto van maakt. Maar is toch niet hetzelfde. 'sAvonds heeft Silvio lekkere spaghetti gemaakt. (helemaal vegetarisch, TK) en was erg lekker. Daarna zijn we naar Longstreet gelopen, hebben deze helemaal afgelopen, erg leuk, overal kroegjes, toeristen, locals, een zeer relaxedte sfeer. Uiteindelijk gestrand bij een Ierse pub (natuurlijk), lekkere biertjes (castle) gedronken voor 110 rand, dus voor een tientje dronken, haha ( iig jolig). Ze hadden bij The Backpack afgeraden om terug te lopen, dus met een taxi (5min) terug naar de hostel gegaan, daar bij de bar verder gegaan. Shotjes gedronken (haha, lekker Nadia?) en ik heb er even het shotje wat ik bij Fonk drink geintroduceerd; 'de chocoladetaart', Heerlijk...vond ook iedereen, hihi. Om 2 uur maar in ons bed gerold.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 169362

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: