Vakantie in ZuidAfrika; ABSEILEN - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Vakantie in ZuidAfrika; ABSEILEN - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Vakantie in ZuidAfrika; ABSEILEN

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

09 November 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zondag dus een beetje katerig opgestaan, maar na een ontbijtje van fruit in de zon, strak blauwe hemel en uitzicht op de tafelberg, zagen we dat de kabelbaan open was, dus op naar de berg! Om 11 uur stonden we in de rij om een ticket te kopen en een uur later zaten we in de kabelbaan naar boven. Spectaculair uitzicht, wat een mooie natuur, geweldig gewoon. Zo mooi, gewoon ook gaaf dat ik er bovenop stond eindelijk. Je hoort er zoveel over enz. Dus eindelijk was ik er. En met een doel.... Abseilen. Dus op zoek naar de 'berg'mannen op te abseilen. Om 13:00 hingen we in ons harnas met handen omhoog aan een touw op de rand van de afgrond.... Zo eng en gaaf tegelijk. Silvio was dus stoer genoeg om z'n gekke nicht te volgen. Gelukkig maar, weet niet zeker of ik het alleen ook had gedaan.

Hier staan we op de afgrond
Anyway van de rand afgestapt en hop naar beneden lopen, dacht ik. Na 5 meter riepen ze al..."jump Natasja, jump!" Dus ik sprong.... (WOW adrenaline rush!)

voorzichtig sprongetje
Sprong weer, zat 'n beetje in mijn eigen wereld, haha. GAAF!!! Opeens keek ik omhoog en zag ik SIlvio voorzichtig naar beneden komen. Die vond het ook wel een beetje eng. Gek he, 1e x dat je abseild en dan direct 112meter naar beneden.

grotere sprong
Halverwege zou er een 'suprise'zijn... Guess what, er was geen berg meer. Je hing nu letterlijk in de lucht, erg schrikken, ik riep...'waaaaah!' Silvio...'oooh shit!! STOP STOP' Haha, het touw wordt ook behoorlijk heet en je brandt je handen, maar we hadden wel handschoenen aan, maar Silvio schrok van de hitte. Deed beetje pijn. Het ijzer waar het touw door zit wordt ook bloed heet, dus ik heb nu een beetje wat brandwondjes in m'n gezicht en op m'n zij. Dus niet zonder kleerscheuren beneden gekomen, maar het was het zeker waard. Trillend stond ik naar boven te kijken hoe Silvio uiteindelijk ook beneden was. Wat een adrenaline rush, wouw heel gaaf. Haha,en Silvio wilde direct nog een x, grappig he. Als het niet zo duur was hadden we het zeker nog eens gedaan. Toen moesten we wel weer helemaal terug klimmen naar boven. Wel via paden, maar het was wel een geklauter, geen makkelijke route, maar ook hier weer...het uitzicht, de omgeving, echt prachtig. Lastig om het op een foto te zetten, de belevenis zelf is toch meer waard.

Super gaaf

Natuurlijk toch verbrand, ondanks mijn gesmeer met factor 30 en 50. Hierna een duik genomen in het zwembad van 'The backpack'. En weer naar The Waterfront gegaan, 2 uur lang geshopt en nieuwe aftersun gekocht. En natuurlijk een nieuwe korte broek, een vestje en een mooie lange jurk (wat Silvio een soepjurk vindt, maar ik niet...) Lekker weer daar gegeten, Silvio heeft krokodil gegeten en ik een heerlijke vegetarische schotel. Hierna doodmoe naar bed gegaan. Een hoop indrukken gehad, SUPERDAG. O en ik heb alle foto's van deze dag nog, haha.

Plaats de foto's zodra het kan....

groetjesssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 169491

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: