Vakantie in Zuid-Afrika; Coffeebay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Vakantie in Zuid-Afrika; Coffeebay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Vakantie in Zuid-Afrika; Coffeebay

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

16 November 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

16-11-2008

Gister vertrokken dus naar PE. De bus was te vroeg, om 19:45 al. Dit is natuurlijk altijd zo, als er wat leuks of lekkers in dit geval was (de braai) komen ze te vroeg. Om 21:00 in Jikeleza lodge aangekomen. Er zit daar een beetje vreemd mannetje die zich vreselijk druk maak over vanalles, we hadden een dorm gereserveerd, dus een kamer met 3 stapelbedden weer. We dachten voor 1 nachtje moet het kunnen. Maar echt waardeloos matras, je sliep gewoon op planken. Verder kwamen er om 23:00 nog wat Engelse jongens bij liggen. Goeie gasten dat wel, maar dan slaap je pas rond 24:00. En dan banjert dat gekke mannetje om 5 uur met z'n bergschoenen door de gang. Niet echt lekker dus. En we moesten om 6:15 weer opstaan, want de bus kwam ons tussen kwart voor en kwart over 7 ophalen. Anyway zelfs voor een nachtje zou ik Jikeleza niet aanraden. Maar goed, op weg naar Coffeebay. En wederom bekenden in de bus. Heel gezellig! In Chintsa kwam Adrienne er weer bij. Zij ging ook naar Coffeebay, ook naar The Coffee shack!! Haha, en ze had een fles water bij zich die ze daar in Chintsa uit de kraan had gehaald, wat volgens het hostel drinkbaar was, maar er dreven wat dingetjes in... kleine wormpjes... Jakkkes. Gelachen erom en ik heb 't water maar uit het raam gegooid. Gelukkig is ze er niet ziek van geworden. Maar wat een lange trip zeg. Onderweg langs de oude grens van Transkey gereden, het vakantiehuis van Mandela, een vrouw in East-Londen bij het ziekenhuis afgezet en brood aan wat families waar we langsreden gegeven. We hadden een hele sociale buschauffeur.

De route was prachtig, bij Mthatha werden we opgewacht door Suzuki (een vrouw die de hele tijd riep, 'hurry, hurry, You're killing me!!!') Zij reed in de shuttle naar de Coffee shack, nog 1,5 uur rijden. Dus hup met z'n 17en in het minibusje en rijden maar. Dit was het minst leuke van die trip. Maar het resultaat was er wel. Erg leuk 'lay-back' hostel weer. Waar je als je wilt feesten helemaal los kan, maar als je wilt slapen ga je over de rivier naar je bedje. Wat zei ik, over de rivier, we moesten door de rivier. Met je rugzak balanceren over de rotsen....het duurde even voor ik droog en wel aan de overkant was. (Silvio natuurlijk foto's van me maken)

We slapen in een huisje met 2 slaapkamers, 1 slaapkamer voor ons en 1 voor 2 andere mensen. Adrienne slaapt in een dorm, maar die is vlak bij de bar en het feestgedruis dus vannacht en waarschijnlijk ook morgen slaapt ze bij ons in het huisje. Je kan nl ook boven slapen. Daar staan nog 2 bedden. Ik wilde Silvio naar boven sturen, maar die durfde niet, (ik ook niet).

the coffeeshack

We kwamen dus aan bij de Coffeeshack en kregen een gratis drankje, dus begon al goed!! Er waren wat gasten muziek aan het maken, somige hingen rond, rookten/blowden wat. En het was zondag en dan had je gratis diner!! Dus weer een stoofpotje gegeten, ik dit keer vegetarisch wat erg lekker was. Met alle gasten gegeten, biertje erbij, heel gezellig allemaal. Weer nieuwe mensen leren kennen.

Morgen gaan we hopelijk de tour 'Hole in the Wall' doen. Er staat nl de culture village op het programma, maar als Adrienne en ik genoeg mensen ronselen dan gaan we wandelen! Dinsdagochtend staat een surfles gepland en dan 's middags door naar Durban. Mariska heeft een hostel geboekt en die is er dan al. Oke, ga nu maar slapen, want ik ben kapot. Het is 23:05

x