Coffeebay, Hole in the Wall - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Coffeebay, Hole in the Wall - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Coffeebay, Hole in the Wall

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

17 November 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

17-11-2008

Vandaag hadden Adrienne en ik zo'n 27 mensen geregeld om de tour van 'Hole in the Wall' te doen en aangezien de meerderheid telt gingen we de wandeling maken en de andere tour werd gecanceld. Dit allemaal dankzij ons. Dus om 10:30 vertrokken we met Lindani als onze gids. Erg grappige leuke man uit het dorp. De 1e berg was al vrij hoog, haha, na 5 min waren we al boven met een super uitzicht over de route die we gingen lopen. Maar dat heuveltje waar we op stonden was niks vergeleken bij de volgende berg. Pff dat was echt afzien en ik dacht nog wel conditie te hebben. De hele route was zo'n 10km. Tja das in 50 min te rennen, maar bergen op en afdalen is behoorlijk pittig waar we zo'n 3 uur over deden. Maar jemig wat een supertocht was het. Silvio was er in 1e instantie niet zo mee eens om zo'n lang stuk te wandelen, maar hij vond het ook prachtig. Halverwege zag de groep een walvis met jong, ik natuurlijk niet. Stond ik daar klaar met m'n camera, draai me om en daar was ie weer. Ik heb alleen wat opspattend water gezien. :-( Maar verder zo mooi daar, uitzicht waar je alleen maar van kan dromen of die in fotoboeken staan. Echt WOW!!! 3 uur later waren we dan bij Hole in the Wall. ( ik heb thuis een boek met 1001 natuurwonderen en daar staat die in) Erg mooi vond ik het en groot en indrukwekkend.

Hole in the wall
Helaas niet van de achterkant kunnen fotograferen, omdat je dan in het water moet liggen en het weer niet echt mooi was toen we daar aankwamen) We hebben lekker geluncht met de Hole op de achtergrond. Tosties werden op een kampvuur gebakken. Erg leuk en best lekker. Toen moesten we weer terug, maar de groep was zo groot dat we in 2en gedeeld moesten worden. Dus wij bleven nog even een uurtje rondhangen daar. Er hebben wel nog wat mensen gezwommen, maar wij hadden er geen zin in. Enfin mooie foto's gemaakt en toen kwamen er mannen Langustine verkopen. (soort kreeft) Dus een heel groepje heeft zo'n 6 kilo (25st) voor 500 Rand gekocht (3x teveel) Het is zo'n 45 euro. En Silvio zou ze wel klaarmaken met pasta. Bij het hostel aangekomen kregen we te horen dat het seizoen voorbij was en dat ze niet meer gevangen mochten worden. Dus ook niet gegeten. Daar zou de Coffeeshack een boete voor krijgen. Dus een probleem, er zouden zo'n 15 mensen meeeten. Toen zijn Silvio en Dom (uit Zwitserland) in ons huisje gaan koken. Zo grappig, Silvio zegt altijd dat het eten zo klaar is, maar het duurt altijd langer....hoe kan dat nou toch ;) Uiteindelijk om half 10 ipv half 8 gaan eten. We mochten het wel in de gezamenlijke ruimte opeten. Dus de hele bubs aan tafel, iedereen heeft zo'n 50 rand moeten betalen en we hebben echt heerlijk alles opgesmikkeld. Wel even ter info, als we van tevoren geweten hadden dat het niet het seizoen is, hadden we het natuurlijk nooit gekocht.

crayfish

Iedereen was vol lof over die Italiaanse chef, haha, was best trots op m'n 'kleine' neef'je'. Na het eten gezellig door gedronken en gekletst. Weer een leuke jongen ontmoet, Liam, die allergisch is voor schaaldieren, dus helaas niet heeft kunnen meegenieten van het eten. Maar z'n epi-pen was in de buurt, dus toch maar even gezoend, hahaha. Geen allergische reactie gelukkig, maar hierna gaat hij terug naar kaapstad en ik ga door naar boven, Durban. Dus ik zal hem waarschijnlijk niet meer zien. Maakt ook niet uit, lekker gezoend, leuke avond gehad, morgenvroeg dus surfen en door naar Durban.