De Sunderbans deel 2 - Reisverslag uit Gosāba, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu De Sunderbans deel 2 - Reisverslag uit Gosāba, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

De Sunderbans deel 2

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

02 November 2012 | India, Gosāba

Dus vroeg op, weinig geslapen maar klaar om de tijger te spotten en ander wild leven. Om 7 uur voeren we het reservaat in, we hadden de kok en een gids opgepikt. De gids die slecht Engels sprak maar de kok gaf ons al heerlijke chai met koekjes. Met de fotocamera in de aanslag, kom maar op dacht ik nog, 4 uur later een paar vogeltjes gezien, 8 uur later wat meer vogeltjes en een kop van een krokodil. Vlak voor het eind zagen we nog een Varaan, maar niks van een tijger of iets. Wel het voer van de tijger, we hebben zo’n 3 hertjes gezien. Het enorme wild leven waar ze reclame over maken is ook ietwat overdreven. Na de mensen die 1 nacht geboekt hebben afgezet te hebben gingen Silvio en ik alleen terug naar het dorp. Hier waren een vriendengroep van Fransen gearriveerd dus daar zouden we morgen de jungle toer mee doen. We hadden geen zin meer in het avondprogramma, misschien begrijp je het wel, dus voor de hut wat pakora gegeten, (groentesnacks gefrituurd) en gingen toen op bed liggen. Om half 9 hebben we ons afgemeld voor het eten en zijn gaan slapen. Het was nu wel rustig en we waren kapot natuurlijk. Helaas om een uur of 3 ging het mis bij Silvio, die kreeg koorts, hoofdpijn en een zere keel, ook een keer of 2 naar de wc, maar meer niet. Dus wat het is, geen idee, het zou van alles kunnen zijn. Malaria, dengue, toch een buikprobleem, we weten het niet. Dus met wat paracetamol toch die boot op, want we waren tenslotte niet voor niks hier gekomen. De Franse, tja, die sprake bijna geen Engels, dus weinig mee gekletst. Ze sliepen ook de hele trip, waren niet echt geïnteresseerd leek wel. De gids die we dit keer kregen sprak beter Engels, maar ik had een beetje medelijden met hem aangezien de groep niks deed. En die arme Silvio lag er ook voor dood bij… Maar gelukkig had ik ook brufen in m’n tasje, dus een paraatje en wat brufen en na de middag ging het al een stuk beter met hem. Hij had de hele trip niks gegeten, alleen een koekje en wat chai. Wat heb ik gezien, alle 8 de Kingfisher soorten die er rondvliegen, tijgersporen, een varaan en een leguaan, vele hertjes, maar geen tijger, al met al wel een oké trip. Maar ik zou het niemand aanraden, teveel geld voor niks. De rust is er ook niet meer, dus nee, we doen het niet meer. We zeiden meerdere keren tegen elkaar dat we ook wel verwend waren met Zuid-Afrika en het wild leven daar, dus ach. De terugreis was weer verschrikkelijk, geen ongeluk dit keer gelukkig, maar een platte band en dezelfde chauffeur. Om 22:00 waren we weer terug in Calcutta en in het Galaxy hotel, helaas niet dezelfde kamer, maar een slechtere kamer. Wel de belofte morgen de kamer te krijgen die we voorheen ook hadden.

• 07 November 2012 - 17:43

Gerrit:

Achter de wolken schijnt de zon