Delhi Belly - Reisverslag uit New Delhi, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Delhi Belly - Reisverslag uit New Delhi, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Delhi Belly

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 November 2012 | India, New Delhi

De laatste dagen in India zijn voorbij, morgenvroeg zitten we alweer in het vliegtuig naar huis.
Maandagmiddag pakte we een taxi naar de Main Bazaar om daar een hotel te scoren. We hadden een tip gekregen om naar het Amax Inn te gaan, dat zou een goed en schoon hotel moeten zijn. We Lieten ons daar afzetten, maar helaas geen plek in de herberg. Dus op zoek naar een ander hotel, om de hoek was het Woodland hotel, het zag er oké uit, maar de prijs voor de kamers die ze ons lieten zien was te veel. Aan de overkant van de straat was het zusterhotel Dreamland, waar we voor 500 roepia konden logeren, dat maar gedaan. Morgen wel weer terug naar het Amax Inn hotel. De buurt wat verkent en het zag er allemaal leuk en gezellig uit. Wel heel veel smog en stof. Je zag de zon niet eens… Wat gegeten bij het Metropolis restaurant, wat te hoge prijzen voor wat ze bieden. Maar oké, het maakte ook niks uit. We gingen slapen en helaas voor Silvio ging het s’ nachts mis. De toilet werd z’n beste vriend. 's Ochtends heeft zuster Natasja wat ORS voor hem klaargemaakt, deze is nu op Tatjana, nog bedankt! En ik ging op zoek naar een ander hotel, want dit hotel was zeer luidruchtig en harde bedden. Het was wel schoon. Om 10 uur verhuisde we naar het Amax Inn hotel, veel beter, maar ook de dubbele prijs.
Silvio heeft de hele dag op bed gelegen en ik ben op zoek gegaan naar de metro om zo naar de Sivananda Centre in Kalash Colony te gaan. En ik ben geslaagd! De metro was de 1e keer wat lastig, maar na de overstap kwam ik erachter dat ze speciaal een wagon voor alleen vrouwen hebben. Dit is echt zeer relaxed. Dus heerlijk yoga gedaan, wat boeken gekocht en weer terug met de metro. Hier ruzie gemaakt met de bikeriksja gasten. Deze zijn echt heel agressief, weg mijn Yoga zen gevoel… erg lastig om het vast te houden hier. Maar goed een riksja gevonden die zich nergens mee bemoeide en voor 20 roepia me bij het hotel af laten zetten.
Silvio was nog niet opgeknapt, had er ook koorts bij, dus maar gestart met de antibiotica en imodium. Hij moest toch wat eten van me, dus naar het restaurant op het dakterras. Ik lekker noedels en hij plain rice… tja.
De volgende dag ging het al wat beter en na de middag gingen we naar de mainbazaar wat winkels bekijken. Erg leuk hier. Weer gegeten op het dakterras en toen lekker film kijken, Iceage 3. Waar ik halverwege alweer in slaap viel…
Vanochtend was Silvio weer de oude, ontbeten met curd (yoghurt) en banaan en we gingen de stad weer in, Connaught Place waar een ondergrondse markt is en op zoek naar het National Gandhi museum. Dat was nog een hele onderneming zonder kaart…. (slecht voorbereid he) De Indiërs zeggen namelijk nooit dat ze het niet weten en sturen je liever de verkeerde weg dan geen weg. Heel handig is dat, dus na meerdere keren verkeerd gelopen te zijn, toch maar een autoriksja gepakt en op weg gegaan. Het was zeer de moeite waard. Hierna teruggelopen, zo’n 2,5 km door het stoffige Delhi, maar ook goed te doen. Toen is Silvio eindelijk naar de kapper gegaan en heeft z’n baard eraf laten scheren. Heel ander neefje heb ik nu.. Nu terug in het hotel tas inpakken en slapen. Morgenvroeg om 10:45 vliegen we weer terug via Helsinki naar Amsterdam waar we dan om 18:15 moeten landen. Brrrr, koud is het daar he? Gelukkig wat warme sjaals gekocht hier, haha.
Tot morgen!

• 08 November 2012 - 17:03

Mamma:

Oooooooohhhhh, wat jammer, de baard eraf! Ik had je zò graag geknuffeld mét baard en trots met je rondgelopen in Savona!

• 08 November 2012 - 21:58

Gerrit:

Rustige reis terug

• 09 November 2012 - 00:30

Marianne:

wat een reis. met zoveel indrukken en ervaringen. gelukkig zijn jullie nu weer thuis. veilig en wel. ik vind je zonder baard veel knapper en er een stuk jonger uit zien. groetjes en tot gauw.

• 10 November 2012 - 12:12

TK:

Wat zien jullie er geweldig goed uit, ondanks&dankzij deze toch niet gemakkelijkste reis. Natasja, complimenten, erg lief om kiraikalnas erbij te doen. Een fijne thuiskomst gewenst en, laat maar weer staan, die baard, Silvio ! HEERlijk, nog mooier vond ik je.
    Wij blijven nog een jaartje langer weg, dus al is het onze geen vakantie-eiland, als je voor je volgende reis meer water wil, het zuster-eiland wel en .. plenty deep sea around me ..