laatste dagen New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu laatste dagen New York City - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

laatste dagen New York City

Door: Natasja Meeuwenberg

Blijf op de hoogte en volg Natasja

05 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Donderdag, dag 4
We moesten nog een paar dingen van ons lijstje doen, waaronder een bustocht in de avond en de 2 torens op. Dus afgesproken om 1 toren te doen overdag en de avond bustocht. Natascha wilde nog graag naar Wallstreet en de Freedom tower, (die wilde we allemaal wel zien) en het 911 monument. Dus op naar de metro richting Wallstreet. Daar om de hoek van de metro ontbeten bij een Deli. Lekker broodje ei. En toen richting Wallstreet, de zon scheen wat flauwtjes, maar het was droog en niet al te koud. Op Wallstreet kijk je naar Trinity church, ook bijzonder, op de begraafplaats daar zouden de 1e Nederlandse kolonisten begraven liggen. Hebben we niet gezocht hoor. Maar wel even bij Tiffany’s naar binnen gegluurd, nog even op de foto met de verkoper. Niks gekocht natuurlijk, hoewel het zeker verleidelijk was om met zo’n leuk blauw doosje naar buiten te komen. Op weg naar het 911 monument. Daar werden we wel even stil van. Heel bizar om daar rond te lopen en wat fijn dat wij in vrijheid leven. Je wordt je daar iets meer bewust van. Mooi gemaakt vonden we. Uiteindelijk toch niet het museum ingegaan ivm tijdgebrek. Dus op richting st Pauls, dat was het kerkje waar na de 911 ramp veel hulpverleners naar toe gingen om uit te rusten en bij te komen. Ook indrukwekkend om te zien. Daarna op naar Chinatown en Canalstreet. Om te kijken wat daar zo bijzonder aan is. Ik vond het wel meevallen allemaal, er kwamen wel een paar Chinese dames op ons af om tassen te verkopen, goeie imitaties, maar daar hadden we geen boodschap aan. Er was ook een parkje waar een hoop oudere Chinezen aan t mayongen waren of een kaartspel. Dat was ook leuk om te zien. Toen richting Rockerfellercenter. Daar gingen we op. Top of the Rock. Eerst een kaartje halen, je moest de citypass kaart inwisselen en dan toch nog een uur wachten op de volgende lichting. Maar goed een reden voor een drankje. En dus midden in Rockerfellercenter buiten op het terras een cocktail en wat tortilla’s chippies a 18 dollar naar binnen gewerkt. Heerlijk genoten van het weer en de omgeving. Super leuk vond ik het. Toen de toren op en genoten van het staduitzicht. Leuk om 1x te doen. Toen weer op weg naar timesquare, bij Burger heaven een hamburger gegeten met vieze frietjes en toen op naar de hopon bus om daar de tour te doen. Dat was veel te koud en zeker niet waard. Op een mooie zomerse dag misschien wel, maar nu, nee. We zijn de Brooklyn bridge overgegaan en hebben de skyline by night gezien. Daar was ook alles mee gezegd. Maar ik had wel een koffer gezien die ik wilde kopen. Toen hebben we nog bij Starbucks een warme chocomel gehaald en terug naar 23rd street gegaan om t gaan slapen.
Dag 5 Vrijdag, onze laatste dag samen. Vandaag stond Moma en Empirestate building op het programma, en we starten de dag in Soho. Eerst ontbeten in het zonnetje op t terrasje van de Ironbuilding, Iron green was de naam. Heerlijke smooties hebben ze daar. En kruidenthee. Met uitzicht op de empirestate building. De metro weer in op weg naar Soho, wat een leuk buurtje om door te struinen. Daar ga ik de volgende keer logeren, haha. Soho loopt over in Nolita (noord little Italy) ook leuk, met een lekker tentje op de hoek waar ze goeie koffie en thee serveren. Het is echt Italië in het klein. Een klein marktje met heerlijkheden. Leuk, leuk! We konden helaas weer niet te lang blijven, we wilde de beroemde highline ook zien, een parkje gemaakt op een oude metro lijn. Dit hebben ze in Parijs ook. Dus op naar the Meatpacking district, ook leuk, de highline op. Ik vond het grappig, maar niet de moeite waard om nog eens te doen. Halverwege zijn we er weer af gegaan en toen een bagel gehaald voor lunch, deze mee genomen richting Moma, (museum van de moderne kunst) Hier wilde Marleen graag naar toe en ik vind het ook leuk om te zien. Eerst onze broodjes voor Moma opgegeten, deze waren heerlijk. Toen het museum in. Het is een leuk museum om te zien. Zeker de moeite waard. En sterrenacht van Vincent van Gogh hangt er. Dat is wel bijzonder. Ik vond t prachtig. Ik hou dr van! Er hingen een hoop mooie dingen hoor, ik ga ze niet allemaal opnoemen, dan wordt het blog te lang. Maar na een uurtje of zo was ik wel uitgekeken en ik wilde nog even een buskaartje voor zaterdag kopen en me voorbereiden. Dus nog even een drankje met Natascha gedaan, Marleen is nog in het museum gebleven en ik ben toen naar Time square gegaan om bij de bus terminal een kaartje te kopen. Een heel gezoek als je niet weet waar je heen moet, maar ik had mijn kaartje en een uur later was ik weer terug in het museum. Toen naar Bloomingdales nog eventjes kijken en ik wat Clinique spulletjes gekocht. En als laatste stond de Empirestate building op het programma, dat was zeker de moeite waard. Heel gaaf om New York by night te zien.

Doodmoe weer terug naar huis, we moesten nog eten, dus bij ons in de buurt op 23rd street een kroegje ingedoken en daar bier en sla/burgers gegeten. Het was een geslaagde week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 169504

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: