Vertrek - Reisverslag uit Doha, Qatar van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Doha, Qatar van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Vertrek

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

11 Oktober 2015 | Qatar, Doha

Vertrek Amsterdam.

Ja hoor, we zijn weer onderweg. En wat een avontuur gaat het worden, denk ik. Ik heb voor het eerst niet echt een strak plan gemaakt. Ze zeggen namelijk dat Thailand zo'n gemakkelijk land is voor backpackers. Niet meer wat het geweest is, veel te makkelijk zeggen ook een paar mensen. Het mist authenticiteit, verpest door toeristen. We zullen het allemaal gaan meemaken. De reden dat ik er nog wel naar toe wil gaan is, ondanks de vele toeristen het zo'n mooi land moet zijn, met net als India zo veel diversiteit. Dat moet ik zelf ook meemaken. Gelukkig hoef ik dit weer niet alleen te doen, Silvio was ook wel te porren om weer eens een reisje met me te maken. Dus de plannen werden gesmeed, hoeveel weken en wanneer (tot zover gepland). De broer van Silvio, Christian gaat ook mee. Hij komt iets later, hoeft niet zoveel cultuur (zegt hij zelf) Maar hij wil graag ook net als Silvio en ik zijn duikbrevet halen en dit is een mooie gelegenheid. Christian heeft voor het eerst gedoken op Curacao toen hij bij mijn ouders op vakantie was als jonge jongen (12 of 13 jaar geloof ik) Toen vond hij het al geweldig, in Mexico vorig jaar heeft hij samen met Silvio gedoken, dus nu toch maar de PADI halen. Op het mooie eiland Koh Tao (denk ik) Hij komt over 2,5 week naar Bangkok en dan reizen we samen naar de eilanden.
Maar eerst Bangkok voor Silvio en mij. We vliegen met Qatar airways, fantastisch tot zo ver. We komen bijna aan in Doha, (de 1e 6,5 uur zit erop) Dan een transfer van bijna 2 uur en vliegen we weer 6 uurtjes. Om 12 uur s'middags (lokale tijd) komen we aan in Bangkok. Er is een 5 uur tijdsverschil.
Toen we vertrokken hebben we de Rough Guide van Thailand erbij gepakt om onze 1e dagen te plannen. Er is een Chinees vegetarisch festival in Chinatown, dat gaan we natuurlijk bekijken. En op de 1e dag gaan we naar het station of ergens om alvast een treinticket te kopen naar Chiang Mai woensdag. De 1e plannen zijn gemaakt, ik hou jullie op de hoogte!
Het 1e blogje is een feit, eens kijken hoever ik kom deze vakantie.
Groetjes

• 12 Oktober 2015 - 13:48

Petra V:

Lieve Natas,

Ga jullie weer volgen hoor, vind het nu al leuk. doe voorzichtig en denk aan jullie X

• 12 Oktober 2015 - 15:44

Gerrit:

Blij dat jullie goed zijn aangekomen. Eet smakelijk