Gearriveerd in Siam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Siam - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Siam

Blijf op de hoogte en volg Natasja

13 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

We zijn veiling in Bangkok gearriveerd!
Wat een stad, aangekomen op het vliegveld kregen we zonder problemen een visum voor 30 dagen, we blijven wel 35 dagen, maar dat vroegen ze alleen op Schiphol bij vertrek. Ik zei alleen dat we tussendoor nog naar Laos zouden gaan, er hoefde niks gecontroleerd te worden.
Qatar airways is prima om mee te vliegen, alleen bij het online inchecken leek het of we plaatsen bij de nooduitgang hadden, maar helaas dit was niet het geval. Verder veel ruimte en gastvrijheid. Niet geslapen de reis naar Doha en maar 15 min denk ik naar Bangkok. Dus ietwat vermoeid kwamen we aan. Net een nachtdienst doortrekken leek het wel. Aangekomen door de douane zoals ik al zei zonder problemen, hierna de rugzak ophalen en richting skytrain, eerst nog een simkaart gekocht incl data voor B900 (€20) 9GB voor 30 dagen. Ik ben benieuwd hoe het werkt. En of het inderdaad genoeg is. Toen naar de citytrain (de metro) daar voor B45 een kaartje gekocht €1 en op naar de stad. Bij de eindhalte moesten we nog een stuk met de taxi of bus, of tuktuk. We stonden wat te kijken naar de straten en wat foto's te maken en een Thaise vrouw kwam op ons af om te vragen waar we naar toe wilde gaan. Een lieve dame die ons vriendelijk wees waar de bushalte was en dat het maar B10 was om er te komen. Ze liet ons wat foto's zien en ging weer verder. Wij wachten op de bus, komt er weer een man op ons af deze maakt ook een vriendelijk praatje over wat we allemaal willen gaan doen en dat hij al meerdere keren in Amsterdam is geweest, maar eigenlijk alleen Schiphol omdat hij op doorreis is dan naar Engeland. Haha, hij zegt inderdaad dat de bus hier komt en dat hij bezig is met het maken nieuwe bedrading bij het bushokje. Ik vraag hem advies over treinkaartjes en hij zegt dat het beste is om naar ARC te gaan om daar dingen te laten regelen. Maar de zaak gaat om 17 uur dicht. Voor studenten en backpackers de plek om kaartjes en tours te regelen voor een goede prijs. Ik heb het opgezocht en inderdaad ook in de Rough Guide wordt deze aangeraden. Oké, dus voor B30 met de tuktuk naar de ARC en daar was Dell, Dell heeft voor ons wat tickets gekocht en ook in Chiang Mai en Pai trips geregeld welke we toch al wilde doen. Er is vanaf vandaag tot we in Laos zijn alles geregeld. Voor een niet al te dure prijs al zeg ik het zelf. De trips die we doen kosten wel wat geld, maar het is het wel waard denk ik. We zullen het zien. Hierna gingen we een taxi zoeken met meter, de 1e 3 wilde niet met meter rijden, dus we gingen in de taxi van een hele vriendelijke chauffeur zitten die direct de meter aanzetten. Startprijs B35, we zaten 45 min in de taxi en voor B85 waren we bij het hotel. We gaven hem B100 en hij en wij waren blij! Wij zijn tot de conclusie gekomen dat je in Thailand beter een taxi met meter kunt pakken dan een tuktuk die je afzet en je alleen bij winkels wilt brengen.
Het hotel zag er goed uit, jammer alleen dat er geen airco in het hele hotel is. Alleen bij de receptie, daarna loop je tegen een muur van warmte aan en dan is de kamer ook bloedheet tot je de airco weer aanzet. Bedden zijn heerlijk ruim en douche is ook fantastisch. Al met al weinig te klagen. Direct gaan douchen en naar buiten om te eten. Na wat rondgelopen te hebben in de buurt van Ko san road, leuke drukke straat vol toeristen en daarop ingespeelde tentjes. Zijn we gaan eten in de Macaroni bar, hoe toepasselijk met een Italiaan aan je zijde. Voor diegene die het nog niet weten heb ik mijn vegetariër zijn in de vriezer gezet om me zo volop te storten op alle lekkernijen die het land te bieden heeft. Dus mijn 1e Pad Thai met shrimps is een feit! Heerlijk wel erg pedis (pittig). Silvio storten zich op inktvis en king prawns, ook lekker. Met de heerlijke cocktails ernaast was het genieten geblazen. Om half 10 doodmoe terug naar het hotel gelopen en direct het bed ingedoken. Heerlijk geslapen tot 8 uur vanochtend. Volle dag cultuur voor de boeg!
Dit was het weer, volgende blog over vandaag volgt!

• 13 Oktober 2015 - 15:49

Sandra:

Hallo lieve mensjes,
    Heerlijk om te lezen!
    Ontzettend veel plezier daar
    Dikke knuffel uit Sevenum
    Jos Sandra en de drie biggetjes

• 14 Oktober 2015 - 10:47

Jacqueline:

Heerlijk, geniet van Krung Thep (BKK) en het fantastische eten (phed= heet, mak phed = niet heet, mocht je nog papaya salad willen proberen ;-) )!

Xxx