Bangkok deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Bangkok deel 1 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Bangkok deel 1

Blijf op de hoogte en volg Natasja

14 Oktober 2015 | Thailand, Bangkok

Bangkok was overweldigend, wat een hoop tempels en Chinezen. Ja die zijn er in grote getale hier in Thailand. Je kunt je kont niet keren of ze zijn er. Net als de Duitsers in Nederland. Veel Ni Hou en alles in het Chinees vertaald. Wat Po was mooi, Wat Arun stond helaas in de steigers, de veerbootjes zijn superleuk. We hebben al het OV uitgeprobeerd, de bus is lang wachten en ook een lange reistijd in Bangkok, het veer is het leukst het snelst en goedkoop. De tuktuk wordt je als toerist altijd afgezet en de taxi als deze met meter rijdt is ook goedkoop en je komt waar je wezen moet. Wel handig dat we simkaarten hebben waar je met je map kunt kijken of ze ook goed rijden ipv de 'toeristische route'.
Wat ik zelf het leukste vond was Chinatown, niet omdat er nu toevallig het Asian vegetarian festival is, gewoon omdat het net als in alle andere landen druk en gezellig is, met een hoop eten. We proeven bijna alles, maar toch geen insecten of embryo eieren.. dat gaat me een stapje te ver. We zijn daarna weer beland bij Kohsanroad en hebben wat gegeten en wat gedronken, mijn 1e bucket, het wordt goed gebracht maar stelt in het echt weinig voor. Niet echt veel alcohol erin, een hoop ijs en cola. Bier is denk ik beter, haha, daar hebben ze ook veel variaties in. Het verschil is niet zoveel qua smaak.
Verder hebben we met onze voeten in de visbak gezeten, ook een vreemde en eenmalige ervaring voor mij. Wat ze nu precies doen is mij onduidelijk, maar goed, check. En daarna een 2 uur durende massage, Thai en daarna olie. Thaise massage wordt met kleren aangedaan en is behoorlijk hard en gestretcht en gedraai/gekraak. En de olie massage is zacht en ontspannend. Toen zat onze tijd in Bangkok er helaas weer op en gingen we met de taxi naar de trein. Deze vertrok om 18:10 dus in de spits naar het station. Ruim van te voren met de taxi erna toe is mijn advies. Wij vertrokken een uur eerder, kwamen om kwart voor 6 aan, dus nog even tijd. Terwijl het station niet zo heel ver is. De taxirit kosten ons 2,50. Daar neem je geen tuktuk voor in de uitlaatgassen en sneller is het niet.
Wat donuts gekocht (dunkin donuts) voor onderweg ontbijt en lekker tussendoor. In de wagon waar we moesten zijn werden we direct door een mevrouw aangesproken dat we bij haar eten konden bestellen, er is wel een restauratiewagon, maar dit is zo makkelijk. En wat later bleek heerlijk! Voor 5 euro weer ons buikje vol gegeten. Om 20:00 werd het bed opgemaakt, maar Silvio en ik hebben nog een filmpje gekeken en zijn daarna gaan slapen. 2e klas is in Thailand fantastisch reizen. Om half 7 werden we wakker gemaakt en kregen een prachtige zonsopkomst cadeau. Toen kon ons avontuur in Chiang Mai beginnen.

• 21 Oktober 2015 - 12:50

Gerrit:

Was het hier maar zo goedkoop