Eerste duik! - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Eerste duik! - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Eerste duik!

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

06 Februari 2007 | Mozambique, Maputo

Gisteravond kennis gemaakt met de neef van de eigenaar en met de zakenpartner van die oom. Zeer aardige mensen, er waren ook vrienden over op visvakantie (mannen 50+), een leuk gezelschap. Gister ook Mozambiquaans bier gedronken, grote flessen, maar wel lekker. Na 2 bier was ik wel vol, nog een lekker zuid-afrikaans wijntje gedronken (rood natuurlijk) en heerlijk gegeten. Dus ietwat aangeschoten kroop ik m'n bedje in. Vanochtend lekker rustig aan gedaan, ontbijtje, hup bikini aan en naar het strand. Goed ingesmeerd en lekker bakken. Boekje mee, heerlijk. Na de lunch ging ik naar Tofoscuba om te duiken. M'n 1e duik ging prima, nm33 maar het was met een grote groep, dat was helaas minder. Ik heb wel wat foto's gemaakt, maar door de stroming zijn er veel mislukt. Morgen meer geluk!! Dan gaan we duiken bij Manta Reef. De duikspot van Mozambique dus. 's Avonds weer lekker gegeten met de heren. Het zijn bijna allemaal 'farmers' afrikanen. Zeer grappig en van het leven genietend. Een beetje over wijn gebabbeld, ik moet dus zeker de wijnroute nog een keer gaan doen in Zuid Afrika, en als ik volgend jaar ofzo richting Durban ga moet ik vooral even contact opnemen. Altijd handig om wat adresjes te hebben! :-D