Het Einde.... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Het Einde.... - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Het Einde....

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

09 Februari 2007 | Mozambique, Maputo

De afgelopen dagen geen tijd meer gehad om te schrijven. Maar dat is nu wel gelukt. M'n laatste dag in 't paradijs. Woensdag 2 duiken gemaakt, 1e duik was echt mooi, het enige nadeel is dat het zicht beroerd is. Ik ben gewend aan Curaçao e.d. Maar het komt door de plankton, het dat is de reden dat de walvishaai en rog er zijn. Die eten dat dus. De 1e duik van woensdag heb ik ook voor het eerst een megarog gezien. Maar de 2e duik was echt vreselijk. Het begon al dat mijn vinnen niet mee aan boord waren gekomen, ze hadden verkeerde meegenomen, veel te groot en kapot. Maar ik kreeg de vinnen van de duikmeester, deze waren ook te groot, maar ja. Eenmaal onder water was de stroming echt verschrikkelijk, zo hard dat je geen tijd hebt om te genieten van de vis en het koraal, maar vooral bezig bent om bij elkaar te blijven en niet kwijt te raken. Niet echt leuk dus, en daar verloor ik ook nog 1 vin. Maar gelukkig zwom mijn buddy in de buurt die de vin weer aan m'n voet deed. 's Avonds nog flink geborreld met de eigenaar en z'n vrienden. ik en de heren Het was hun laatste avond, errug gezellig. Wel op tijd gaan slapen voor mijn laatste duik.

Om 8:00 richting hogwarts (duikplek) gegaan. Daar een superduik gehad, duikfreakhelaas te snel voorbij, omdat we zo diep zaten hadden we echt wat decompressietijd nodig. En omdat het de laatste dag was ging ik ook op 'ocean safari'. Met de boot, snorkel en vinnen mee en op zoek naar de whaleshark en mantaray. En ik heb ze gezien hoor, achter ze aan gezwommen, samen gezwommen, het was echt supergaaf!!. M'n laatste avond wat relaxed doorgebracht, wat gaan eten met wat Britse meisjes bij Bamboozi's en wat gedronken bij Fatima's, maar ik had het snel gezien daar. Hoopjes backpackers beetje festivalsfeer daar, blowen, drinken enz. Op zich wel oke, maar voelde me daar toch ietwat op de verkeerde plaats, 'ouwe doos!!'zeer oke

Vanochtend heerlijk ontbeten, even nog naar het marktje gelopen, sarongs gekocht, mooi batik tafellaken en armbandjes. Veel te veel betaald natuurlijk, maar ja, ben maar domme toerist! Kreeg een ketting van een heel lief mannetje. Op het vliegveld was het natuurlijk weer lang wachten. Uiteindelijk ipv 13:00 om 15:00 vertrokken naar Maputo, ach ja, kan er nog wel bij. Ik vond het echt super in Tofo, ben blij dat ik gegaan ben. Wilde zeker blijven, maar ik denk dat ik wel terug ga komen!! De vakantie zit er alweer bijna op, vertrek maandag alweer naar Amsterdam.