Suprise Party - Reisverslag uit Vado Ligure, Italië van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Suprise Party - Reisverslag uit Vado Ligure, Italië van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Suprise Party

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 April 2011 | Italië, Vado Ligure

Vertrek naar Pisa, hoe leuk is dat. Gister van Amsterdam naar Roermond gegaan, daar weer even gezellig geluncht met Cootje P. Erg lekker bij de Kiosk, fijn om elkaar weer even te zien. Om 2 uur moest ze de kids ophalen en ik werd door tante Marianne opgehaald. Ik had ’s ochtends al gebeld om mijn wensen vwb eten door te geven… ASPERGES, mmmmjammm. Geen probleem, Maurice en Chantal ook gevraagd om te komen, erg gezellig allemaal. Asperges bij de boer gekocht 3 kilo, erg fijn dat je ook weet dat ze direct van het land komen. Lekker met een hardgekookt eitje en roomboter…. Ik heb denk ik wel een hele kilo op, haha.
Gister vroeg mijn bed in gedoken en vanochtend weer vroeg op. Het vliegtuig vertrok om 8:30, Dus tante Marianne en ik om kwart voor 7 op weg, het is een klein stukje naar Maastricht airport, maar dan moet je niet de afrit voorbij rijden. Dit gebeurde dus, aangezien we zoals altijd en goed gesprek voerden… haha. Heerlijk aan t kletsen dus. Enfin in Maastricht aangekomen wij keren en weer terug naar het vliegveld. Daar was ik ruim op tijd, om half 8, inchecken en door de douane en om kwart over 8 liep ik naar het vliegtuig. Het grappige hier is dat er geen aangewezen zitplaatsen zijn, het is gewoon net een bus, heerlijk. Geen gezeur, gewoon ergens gaan zitten, 2 uur later dan zijn we er. Hoop ik…
Geland keurig op tijd, ik kon direct doorlopen, op naar de auto verhuur. Waar ik natuurlijk eerst als snelle willie bij de verkeerde verhuur stond, goed lezen Natasja, wil nog wel eens helpen. Dus nadat ik er achter was gekomen, moest ik achteraan de rij sluiten… dat duurde een uurtje ongeveer… maar ik heb mijn droomauto gekregen. Mijn nieuwe fiat 500!! Whoehoe!
De Tomtom aangezet richting Spotorno waar Sandra en Annemie (mijn nichtjes) al waren en met een grote glimlach reed ik door het mooie Toscane en Ligurië. Wat is Italie toch mooi, toch een beetje thuiskomen. Ik kon mijn iPhone in de auto pluggen en de tomtom en de muziek gingen over de luidsprekers. Ook handig was de handsfree modus. Geweldig auto, (ik zeg het nog maar een keertje). Ook nog even bij de ‘autogrill’ gestopt voor een espressootje en een brioche en toen via de autostrade naar Spotorno gereden. Om 14 uur was ik daar en gezelligheid all-over, haha. Gaan lunchen bij een of ander tentje en ’s avonds was er een feest bij casa di Nonni. In Santuaria, dat is een beetje in de bergen, dus flink fris. Het was een suprise party voor mijn Italiaanse oom Piero, die de meeste mensen wel kennen als de partner van tante Ans die de ontmoetingen doet die ik ook wel eens organiseer. Hij werd 65 jaar en door Italiaanse en Nederlandse vrienden warm onthaald op zijn eigen feestje. Totaal verrast en erg blij om ons allemaal te zien. Ook weer even mijn lieve neefjes gezien Silvio en Christian. Nog salsa gedanst met die stoere neef van me (Christian), lekker gegeten en gedronken, gekletst en laat naar bed. De dag erna merkte ik goed dat mijn lichaam nog lang niet de oude is, flink moe en een flinke dip in de middag, eventjes geslapen en toen zijn we een ijsje gaan eten in Finale Borgo, heerlijk pijnboom pitten ijs en ijs van Finale, wat nergens anders te krijgen is, gemaakt van amandelschaafsel. Toen naar huis via een kasteeltje waar we naar toe reden om van het uitzicht te genieten en tante Ans, Annemie, Sandra en ik liepen een paadje omhoog een beetje steil, op onze slippertjes… om dan even een mooie foto te maken… en toen weer terug…. Even spannend was het wel, je zal maar uitglijden en naar beneden vallen… eind goed al goed, we reden weer naar huis, waar Piero en tante Ans lekkere pasta gemaakt hebben. Het lijkt wel alsof hier alles beter smaakt.
Vandaag lang geslapen, en niet van plan om veel te doen, even een rustdag…

  • 22 April 2011 - 13:44

    BB:

    Leuk om dit te lezen en de foto's te zien
    X

  • 22 April 2011 - 15:38

    Gerrit:

    Erg leuk
    Doe wel rustig aan svp Er komen nog meer dagen

  • 22 April 2011 - 19:05

    Robb:

    Wat een gaaf idee, zo even erop uit..... Laat je lichaam je lichaam, herstellen doe je maar weer in Adam!! Genieten, genieten en nog meer genieten en ook nog veel plezier met je Fiatje x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Vado Ligure

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 170221

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: