Laatste dag Italië - Reisverslag uit Pisa, Italië van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Laatste dag Italië - Reisverslag uit Pisa, Italië van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Laatste dag Italië

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

27 April 2011 | Italië, Pisa

De laatste dag, geen zin om te gaan, maar ja. ’s Ochtends nog lekker even genieten van de foccacia met een verse jus en een cafe latte. Douchen, tas inpakken, nog wat foto’s op de laptop zetten. En dan weer eten… haha, jaja het houdt nog steeds niet op. Bij Silvano en Marilena de restjes eten. Dus om kwart over 1 zat ik weer aan tafel met wat antipasti en water (ik moest nl nog rijden) De wijn was toch niet lekker, Silvano houdt ervan om alles te bewaren en zo de restjes bij elkaar te gooien… mmmmm NOT! Enfin ook de pasta kwam aan bod natuurlijk, maar liefst 2 borden spaghetti met pesto, vers brood en nog een beetje van de hartige paastaart. Toen ze aan t vlees begonnen ben ik weggegaan, nog een banaan op zak, Marilena denkt echt dat ik te weinig eet ofzo, ging ik op weg naar Pisa. Heerlijk relaxed tochtje van 2,5 uur weer, beetje drukte bij Genua, verder nergens last van. Toen op zoek naar die toren, ik wilde die nog wel even op de foto zetten. Ik dacht slim te zijn om de auto in de parkeergarage te zetten en dan de Via Italia (de winkelstraat) door te lopen, dacht dat die toren in de buurt zou zijn. Ik had me hier dus niet op voorbereid… duidelijk geen goed idee. Na de brug over gelopen te zijn was ik er nog niet, toen ben ik terug gelopen en heb de auto gehaald, maar de tomtom ingesteld op piazza di duomo en verdomd aan de andere kant van de stad stond ie er dan toch. Even gauw ergens de auto in een steegje gezet en genoten van al het mooie. Een paar foto’s gemaakt en toen snel naar het hostel. Lekker dicht bij het vliegveld, groot en schoon. Voor 22 euro is dat goed genoeg voor een nachtje. Ingecheckt en de auto weggebracht alvast, ik dacht nl dat het weer lang zou duren, maar het was neerzetten en bedankt voor alles… Het koste me een klein beetje moeite afscheid van het super leuke autootje te nemen, maar ach… materiaal he! Daarna met de bus naar het hostel, 2 haltes en een retourkaartje voor 1,50. Bij de supermarkt een fles water gehaald en op weg naar een pizzeria, ik dacht pizza in Pisa moet goed zijn. Overal leuke plekjes om apperativo’s te doen met vrienden, maar alleen is dat toch niet zo gezellig vond ik, dus ik stapte een Ierse pub binnen en bestelde een Guinness, ook erg Italiaans, haha. Maar er was helemaal niemand, dus snel opgedronken en toen ben ik naar een pizzeria gegaan op de winkelstraat, eerst naar eentje gezocht die op de kaart van het hostel stond, maar die was gesloten, dus maar de makkelijke pizza tent gepakt, die vol met Italianen zat (volgens mij een goed teken) Ik een pizza besteld, maar misschien ben ik te verwend, maar ik vond m niet echt heel lekker. Ik kreeg nog een stukje farinata van de eigenaar om te proeven…. Alsof ik dat nog nooit eerder gehad heb, maar hebben is hebben. Wel lekkerder dan de pizza, het was inmiddels half 10 en ik wilde nog niet terug naar het hostel. Weer terug naar de pub om nog een Guinness te drinken en er waren inmiddels meer mensen, maar alleen Italianen (heel gek om geen enkele Ier of Engelse te zien in zo’n pub) Enfin na m’n biertje ben ik terug gelopen naar het hostel en op mijn slaapzaal lag al iedereen te slapen. Niet echt een uitgaans gebeuren hier in Pisa. Snel gedoucht en in bed gekropen. Het was erg benauwd en warm, niet echt goed geslapen helaas. Op tijd wakker dus en nu zit ik op het vliegtuig te wachten. We kunnen nog niet door de gate, maar er staat een enorme rij al. Het vliegtuig is net geland, dus over een minuut of 15 kunnen we aan boord waarschijnlijk. Dat waren weer de verslagen van dit minivakantietje.

  • 27 April 2011 - 20:03

    Cootje P.:

    Zullen we dan toch maar es met z'n tweetjes naar Dublin gaan voor de Guinness ???

  • 27 April 2011 - 21:19

    Natasja Meeuwenberg:

    CP, lijkt me een strak plan... begin september?

  • 28 April 2011 - 12:48

    Petra:

    ben toch wel benieuwd hoe die foto van dat stel in pisa geworden is. en idd jammer dat je weer afscheid moest nemen van dat mooie autootje, je mag af en toe wel ff in de mijne zitten ;) rust en "buik" lekker uit in NL!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Pisa

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 170519

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: