1e dag Maputo - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu 1e dag Maputo - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

1e dag Maputo

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 Januari 2007 | Mozambique, Maputo

Even nog terug in de tijd, om 9:00 was ik wakker, het was vrij koudnm10, airco stond op 23 °C. Wel lekker onder m'n dekbedje. Toen ik beneden kwam stond er ontbijt op de tafel. Tante Kitty en Fred waren aan 't tafeltennissen (vroege vogels). Er staat nl een tafeltennistafel in huis. Met z'n drieën lekker vers fruit, thee ed gegeten. Daarna zijn T.K en ik op stap gegaan, Fred moest werken aan een opdracht. Heel Maputo Station Maputodoorgecrost, heerlijke koffie verkeerd en pastéis de nata bij continental cafe gehad. cafeZeer local en zeer leuk. We reden langs de sloppenwijken, dat zei mij al genoeg. Ik had de dag van aankomst iets over een kapper gezegd, dus we gingen naar de kapper in het hotel de Holiday Inn, waar ik in 30 min gewassen, geknipt en geföhnt werd. En goed ook, (er is echt wel een stukje af, Sanne!!) met 4 mensen werd mijn haar gekamd en 2 mensen gingen het achteraf föhnen.

De lunch deden we in 't restaurant costa da sol. Heerlijke gamba's met knoflook hebben ze daar, uitzicht op zee, heerlijk windje (wat lekker is bij 42°C). Zijn toen miljoenen uit de muur gaan trekken (inmiddels duizenden). Wat winkels afgestruind (is wel erg duur allemaal), een nieuwe jurk en rok laten aanmeten door de kleermaker uit Ghana (Marvin) Hij kende ook weer ene David waarbij ik dus een workshop ga nemen om de Zouk van Mozambique te leren. IJsje gegeten,

uitzicht Maputo
filmpje gepakt, wijntje gedronken en hup weer het bed in. De dag erna dus naar t Krugerpark, wordt vervolgd!!!!

Foto's: 14 Muggen: 0