Bushland - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Bushland - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Bushland

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 November 2008 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

27-11-2008

Rustig ochtendje gehad vergeleken met de vorige ochtenden. We konden uitslapen, dus om half 6 werd ik wakker, veel te vroeg, maar weer gaan slapen. Toen om 8 uur maar zachtjes opgestaan. Gaan douchen en naar het zwembad gegaan. Lekker boekje gelezen en toen kwam Mariska al. Samen ontbeten en om half 12 werden we naar het Hluhluwe park gebracht. Daar eerst geluncht en toen de open jeep in, we hadden de auto voor onszelf. Er ging nog 1 extra collega ranger mee, maar heel relaxed.
Jenny vertelde heel enthousiast over vanalles. Bij binnenkomst zagen we al een everzwijn (warthog) met 3 jonkies. Het landschap was adembenemend, veel bergen ed, maar weinig wild in het begin gezien. En een gamedrive gaat om het spotten van wild.
Uiteindelijk na 6 uur rijden was het totaal van wild: 13 witte neushoorns (waaronder 1 heel kleintje) een stuk of 15 girafs bijelkaar, hier ook heel wat zebra's bij. (dit was pas rond het laatste uur) Tussendoor inallas, impallas (antilopen) en wat oude buffels. Oke en ook wel 2 mannetjes olifanten. Beetje magertjes als je het Krugerpark als referentiekader hebt. maar toch een hele mooie dag. Hopelijk zien we in het Kruger nog wat leeuwen en heel misschien nog een luipaard...

28-11-2008

Vandaag gingen we weer verder met de Bazbus. Maar eerst gingen we nog naar het cheetah/cat project bij de buren van Emdonini lodge. Ik had er al wat van gezien op internet, de site zag er mooi uit, je zou kunnen voeren, met cheetahs op de foto enz. Dus vol verwachting werden we voor de gate afgezet en moesten toen nog lopend (10 min) naar de receptie. De temperatuur was zo'n 27 graden om 10 uur 'sochtends. Maar wat een tegenvaller, er was geen gids beschikbaar om ons dingen te vertellen of uit te leggen (ze hadden er maar eentje en die was op gamedrive) Dus we moesten zelf maar langs het hek lopen.... Geen kat te bekennen en het werd steeds warmer. Gelukkig kregen we ons geld terug, maar er kon ons niemand terugbrengen. Dus Mariska vroeg aan de tuinman of we achterop de laadbak van de truck naar de gate gebracht konden worden. Dat scheelde dus zo'n 10 min, hierna wel alles terug naar het hostel moeten lopen. Dat was nog 20 min lopen om hierna voor een dicht hek te komen staan zonder intercom. Silvio is toen heel lief helemaal omgelopen om ons via een ander hek binnen te laten. Heel handig allemaal. We hadden er een beetje genoeg van.

Insinkwe zier er leuk uit op foto's maar in werkelijkheid kun je dit hostel beter overslaan, toen op naar Swaziland!! (om alleen maar een nachtje te blijven slapen.)