Nelspruit, botanische tuin, terug in Kruger - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Nelspruit, botanische tuin, terug in Kruger - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Nelspruit, botanische tuin, terug in Kruger

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

03 December 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanochend vroeg weer wakker. Ik heb nu zo'n afwijking dat ik niet kan itslapen. Tussen 6 en 8 uur sta ik meestal op. Silvio liet ik slapen, ik ging alvast douchen. Toen we allebei op waren en de tassen waren gepakt gingen we richting de botanische tuin. Een soort regenwoud in Nelspruit, daar hebben we tot 12 uur rondgehangen en gelunched. TK zou na de lunch pas in Nelspruit zijn, ik ben terug naar het hostel gegaan en SIlvio ging nog even naar Jamie om afscheid te nemen. Om 15uur was TK er eindelijk, erg fijn om haar weer te zien. Silvio was ook alweer terug, dus inladen en wegwezen. We wisten nog niet wat we gingen doen. Eerst naar Malelane om daar inkopen te doen, want zo werd ons duidelijk dat Silvio met onze oom het Kruger in zou gaan een paar dagen, precies waar Silvio op gehoopt had. Gelukkig kwam dat even goed uit. Ik zou met TK dingen gaan doen, waar we zin ik hadden. Maar het 1e nachtje werd door ons allen in het Krugerpark doorgebracht. In een supergave lodge (waar zelfs airco inzat.) Dat was luxe waar we 4 weken niks van hadden gehad, mooi in het kamp van Berg en Dal. De rit ernaar toe kreeg ik toch nog alles te zien wat ik graag wilde, er lag een mannetjes leeuw op z'n rug te slapen aan de rand v/d weg. Heerlijk, het leek wel alsof hij aan t spinnen was. We zaten in een normale auto, niet hoog genoeg om een mooie foto te maken, wel uiteindelijk gemaakt natuurlijk. Silvio zat in de landrover en heeft mooie foto's gemaakt. s'Avonds gingen we in het restaurant eten. Silvio heeft alles geproefd, het was nl een buffet, wel lekker, ik heb Koedoe geproefd, maar wild is toch niet zo mijn ding. Ik vind het ook een mooi beest, zou dat ook meespelen.... Dus geef mij maar Koe, haha. Gezellig nagetafeld, lekkere wijn gedronken van een wijnhuis waar we in Paarl zijn geweest. Backsberg, dry red. Erg lekker, volgens mij hebben we die niet geproefd daar. Maar goed, voor 't naar bed gaan nog even een uurtje met Liam gebeld, toen gaan slapen, want we moesten weer vroeg op. 4:30 , ik wilde nl de morningbushwalk doen door Kruger en die lieve TK ging mee...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 170246

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: