Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Rishikesh - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Rishikesh

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

15 Oktober 2012 | India, Rishīkesh

In Amritsar hebben we de trein naar Haridwar genomen. Een slaaptrein, 1e klas zonder Airco. Dit is niet echt bijzonder in de zin dat het alleen een couchette voor 2 was dit keer, dus we privacy hadden. Maar verder niks, geen lakens, kussens enz. Onrustig geslapen en vroeg in de ochtend waren we in Haridwar. Bestormd door taxi en riksja chauffeurs. Maar ik had al bedacht om met de bus te gaan. Dat kost je 30 roepia per persoon. En je bent net zo snel daar. Nu was wel de uitdaging om de juiste bus te vinden aangezien alles in Hindi staat. Dus maar in het wilde weg gevraagd en binnen 5 minuten hadden we de bus al gevonden. En deze vertrok direct. Dus relaxed in de bus naar Rishikesh. Na een uur bij de bushalte aangekomen en toen nog naar Laxman Jhula, dat ligt net boven Rishikesh-stad. Minder druk met verkeer en mooier. Maar even goed vreselijk druk met toeristen die allemaal de tempel willen zien. Op zoek naar een hotel en die had Silvio snel gevonden. Een goed bed, goeie douche en netjes. Goede prijs ook 300 roepia voor de kamer per nacht dat is 4,50 per nacht. Goed te doen dacht ik zelf zo. Dus onze spullen neer gegooid en gaan eten. Hoop eettentjes met uitzicht op de Ganges. Lekker ontbeten en toen de stad verkennen. Een flink stuk gewandeld ook naar de Sivananda ashram, maar dat viel me tegen. Geen bijzonder gevoel ofzo, dus ik nog wat gevraagd voor informatie maar er was niemand die me kon helpen, dus ons omgedraaid en weer doorgelopen. Op zoek naar een goede raftingorganisatie, want dat wilde we zeker doen hier. Die Ganga bedwingen!
Op de weg terug ‘Red Chili’ gevonden. Goede organisatie, veilig, iets duurder dan de rest, maar het gaf ons een goed gevoel, we zijn nog wel eerst verder gaan kijken maar uiteindelijk voor de dag erna geboekt. Een hele dag van 9 uur s’ochtends tot een uur of 3.
De volgende ochtend stonden klaar, maar er zouden nog 2 andere mensen meedoen. Er moesten namelijk minimaal 4 personen mee raften. Deze hadden afgezegd, dus Silvio en ik zagen onze dag al in duigen vallen. Maar gelukkig gingen we gewoon op pad en wel met z’n 2e. Dus hard werken om die Ganges te bedwingen, maar we waren onbevreesd…. Soort van, haha.
Het was echt super gaaf, we hebben in de Ganges gezwommen, ons met de stroming mee laten stromen en Silvio ging natuurlijk meerdere keren, maar ik was na 1 keer wel klaar. Het water was zo koud, maar wel lekker.
’s Nachts ben ik weggegaan met de trein naar Kathgodam om Swami Govindananda te bezoeken in Almora. Hij gaf daar een TTC (training voor yoga teachers)

• 21 Oktober 2012 - 10:54

Mark B Te R:

Leuk! :-)

• 21 Oktober 2012 - 12:27

Nicole:

Hoe kan het? Een goed hotel voor€ 4,50... Das ongeveer 3 maanden verblijf tegenover 1 maand in amsterdam!! Hoe bizar is dat? Ik vind je dapper hoe natas, de ganges lijkt mij een rivier waar je niet per ongeluk eren slokje van moet nemen... Ieeeuuuwwww!! Haha Have fun. Bon seman alvast! Liefs uit Bonaire

• 21 Oktober 2012 - 13:02

Je Moeder :):

Goed van je/jullie!! Bijna net zo helder als de Caribische zee he? Alleen een beetje goedkoper daar... :)
    Xx

• 22 Oktober 2012 - 14:59

Gerrit:

Jullie hebben je toch wel goed gewassen na de duik? Of is er een speciaal gebied voor toeristen

• 28 Oktober 2012 - 14:46

Natasja Meeuwenberg:

Geen speciaal gebied voor toeristen Pa, het komt rechtstreeks uit de Himalaya zeggen ze. Maar we hebben ons goed gedoucht hierna.
    Nicole het is ongelofelijk hier hoe goedkoop en hoe duur het soms kan zijn. Beide kan het behoorlijk tegenvallen qua properheid, maar daar moet je niet over zeuren als je maar 4,50 betaald.

• 28 Oktober 2012 - 14:46

Natasja Meeuwenberg: