Aankomst in Maputo - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Aankomst in Maputo - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Aankomst in Maputo

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

21 Januari 2007 | Mozambique, Maputo

Vertrek 8:00 werd 8:15.

Met de bus naar Maputo. Ik kan je nu al vertellen dat het een hele onderneming was. Eerst op een heel groot busstation zoeken waar je naar toe moet. Ik kon gelukkig naar de incheck balie, had m'n kaartje al via internet gekocht. Dan op zoek naar de bus, er is dus niemand die je wat verteld. Maar ja, ik heb natuurlijk een mond gekregen dus ik had de bus snel gevonden.Ik ging helemaal vooraan naast een mozambicaans meisje zitten wat alleen portugees (soort van) spreekt. Maar ik had wel een mooi uitzicht. De reis op zich viel reuze mee, maar 2 uur later dan gepland kwamen we aan in Maputo. En dat kwam voornamelijk dat de bus eerst terug ging naar Pretoria (=50 km) En dat het bij de douane 1,5 uur duurt. Even snel over de douane; je komt aan met de bus, iedereen stapt uit met documenten. Dit wordt wel van te voren omgeroepen in onverstaanbaar gebrabbel wat op engels lijkt. Maar ik begreep het. Volg de mensen, het kantoor van de douane in, wachten, wachten, wachten, stempel krijgen. En naar buiten. Ik weer achter mensen aan hobbelen. Zo loop je ineens de grens over. Welkom in Mozambique en weer een kantoor in, dit keer zonder airco. (dus arm Mozambique) Weer wachten, wachten, wachten. Ik m'n paspoort geven, hup de computer wordt erbij gehaald, getik, controle, nog meer getik, sticker plakken, stempel. En dat is dan 12 Rand....huh:-?, wat nu weer betalen? Heb toch al een visum? Ach zal wel voor de sticker zijn, dus ik €1,20 betalen. Misschien is er dan de volgende keer wel airco, hahaha. En klaar was ik. Nog 1 uur naar Maputo. Aankomst: 18:30

Foto's = 0; Muggen = 0

Dinsdag 23 januari vertrek ik voor een week naar t Krugerpark. Geen idee of ik daar kan bloggen, ik hou t bij in m'n boekje. Tot snel, xxx