Terug in Maputo - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Terug in Maputo - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Terug in Maputo

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

31 Januari 2007 | Mozambique, Maputo

Zaterdag ben ik met tante Kitty, die vrijdag vanuit Maputo ook naar Malelane was gekomen, gaan shoppen in Nel Spruit. Ook een grote shopping mall, waar ik tekeer kon gaan, haha. En dus nieuwe zonnebrand gekocht van Clinique, aangezien ik die van mij had laten liggen bij het zwembad van Satara en na een half uur weg was. Zondag zijn we na flink wat boodschappen in de supermarkt gedaan te hebben terug gegaan naar Maputo, dat wil zeggen, tante Kitty en ik, Fred dook nog een dag of 2 het park in, maar ik was er wel klaar mee. Ik kom zeer zeker nog wel een keer terug.

Na aankomst in Maputo gingen we nog een stukje rijden om me te laten zien hoe onwijs druk het op het strand is, maar halverwege de trip naar costa da sol zijn we weer omgekeerd, het stond helemaal vast. Het leek wel of heel Mozambique hier was, letterlijk dus zwart van de mensen en hier en daar wat witte toeristen, waaronder wij. Je moet goed opletten want je bent dus ook zo je spullen kwijt. En natuurlijk bij ons ook, nog even snel een fotootje wilde we maken, het raam een klein stukje open en daar was een graai en weg was de camera van Kitty, zo naar zeg, :-( ik was echt wel geschrokken. Op een of andere manier geloof je niet echt dat dit jou overkomt (naïef), maar toch. Ik vond het vreselijk, want het was een vrij dure camera, maar tante Kitty vond het voornamelijk stom dat ze dit heeft laten gebeuren en jammer van de foto's. Van de schrik bekomen zijn we lekker pasta gaan eten en hebben we maar een wijntje gedronken. Ik heb nu wel besloten om Mozambique even te laten voor wat het is en de laatste weer nog in ZA rond te reizen. Vrijdag eerst met tante Kitty naar Swaziland, naar een natuurpark om te wandelen en maandag weer terug in Maputo. Woensdag ga ik dan waarschijnlijk terug naar ZA richting Durban en kom ik zondag weer in Jo-burg aan om maandag alweer het vliegtuig terug te pakken...