Terug in Maputo - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Terug in Maputo - Reisverslag uit Maputo, Mozambique van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Terug in Maputo

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

31 Januari 2007 | Mozambique, Maputo

Zaterdag ben ik met tante Kitty, die vrijdag vanuit Maputo ook naar Malelane was gekomen, gaan shoppen in Nel Spruit. Ook een grote shopping mall, waar ik tekeer kon gaan, haha. En dus nieuwe zonnebrand gekocht van Clinique, aangezien ik die van mij had laten liggen bij het zwembad van Satara en na een half uur weg was. Zondag zijn we na flink wat boodschappen in de supermarkt gedaan te hebben terug gegaan naar Maputo, dat wil zeggen, tante Kitty en ik, Fred dook nog een dag of 2 het park in, maar ik was er wel klaar mee. Ik kom zeer zeker nog wel een keer terug.

Na aankomst in Maputo gingen we nog een stukje rijden om me te laten zien hoe onwijs druk het op het strand is, maar halverwege de trip naar costa da sol zijn we weer omgekeerd, het stond helemaal vast. Het leek wel of heel Mozambique hier was, letterlijk dus zwart van de mensen en hier en daar wat witte toeristen, waaronder wij. Je moet goed opletten want je bent dus ook zo je spullen kwijt. En natuurlijk bij ons ook, nog even snel een fotootje wilde we maken, het raam een klein stukje open en daar was een graai en weg was de camera van Kitty, zo naar zeg, :-( ik was echt wel geschrokken. Op een of andere manier geloof je niet echt dat dit jou overkomt (naïef), maar toch. Ik vond het vreselijk, want het was een vrij dure camera, maar tante Kitty vond het voornamelijk stom dat ze dit heeft laten gebeuren en jammer van de foto's. Van de schrik bekomen zijn we lekker pasta gaan eten en hebben we maar een wijntje gedronken. Ik heb nu wel besloten om Mozambique even te laten voor wat het is en de laatste weer nog in ZA rond te reizen. Vrijdag eerst met tante Kitty naar Swaziland, naar een natuurpark om te wandelen en maandag weer terug in Maputo. Woensdag ga ik dan waarschijnlijk terug naar ZA richting Durban en kom ik zondag weer in Jo-burg aan om maandag alweer het vliegtuig terug te pakken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mozambique, Maputo

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

Voor het eerst naar het continent Afrika!

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2007

Het Einde....

06 Februari 2007

Eerste duik!

05 Februari 2007

Tofo Beach

05 Februari 2007

vertrek naar Swaziland

01 Februari 2007

Dansen en werk in Maputo
Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 170233

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: