Mijn ervaring in de ashram. In delen! - Reisverslag uit Woodbourne, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Mijn ervaring in de ashram. In delen! - Reisverslag uit Woodbourne, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Mijn ervaring in de ashram. In delen!

Door: Natasja Meeuwenberg

Blijf op de hoogte en volg Natasja

08 Juni 2014 | Verenigde Staten, Woodbourne

Hoe ging het deze maand!
Alleen tijd voor mezelf en studeren. Dit was het schema:

5:15 opstaan, douchen
6:00 Satsang. ( meditatie 30 min, kirtan (zingen) 15 min, lezing 45 tot 50 min en dan afsluiten met Arati)
8:00 Yoga klas van 2 uur.
10:00 ontbijt/brunch
10:45 uurtje vrij (huiswerk Filosofie)
12:00 Baghavad Gita les of Kirtan (zingen)
13:00 uurtje vrij (studeren)
14:00 – 15:30 Filosofie
16:00 Yoga klas (hoe geef ik les)
18:00 Diner
18:45 Karma Yoga (afwassen)
20:00 – 21:30 of 22:00 Satsang
22:30 Licht uit.

Elke vrijdag hadden we een dag vrij. Maar wel verplicht om de Satsang bij te wonen. Dus uitslapen was er niet bij.
Het is lastig uit te leggen voor iemand die niks met yoga heeft, maar het is een yogabootcamp. Ik probeer het in stukjes uit te leggen in de vervolg blogjes. Veel over de filosofie van yoga en Sivanada, hoe Sivananda Vishnu-devananda naar het Westen heeft gestuurd, wat Sanskrit… een boel, en natuurlijk de Bagavad Gita, de bijbel van Yogi’s. Oh en dan vergeet ik bijna nog mijn favoriete klas, Kirtan. Ik heb ook me een beetje gericht op nieuwe liedjes en het spelen van de trommel, nu nog zo’n ding regelen voor de Satsang bij de YogaCommuntity. En natuurlijk de Asana klas elke ochtend om 8 uur om wakker te worden. In de eerste week hadden we ook nog Asana klas in de middag, maar dat werden na de 1e week, ‘How to teach’ lessen. Ook belangrijk als je in een opleiding zit om Yoga juf te worden.

Maar goed de 1e week, hoe ging dat.

Afscheid genomen van de meisjes, die vlogen de dag erna weer terug naar Curaçao, en ik ging naar het busstation. Daar waren al 2 meisjes die ook naar de Yogaranch gingen. Christina McFarland (er zijn er nl 2 in dit verhaal) en Yiming. Een meisje uit Florida en een meisje uit Shanghai (studerend in New York).
Heel eventjes onwennig gesproken met elkaar, maar meer nog niet. We gingen ieder ook op een andere plek in de bus zitten. Bij het benzine station werden we opgehaald door een jonge man, klein van stuk in geel. Dat was Mahadev Chaitanya zelf. Heel leuk vond ik dat, ik had al gehoord dat het een hele goede leraar was en hij de TTC runde. Dus met z’n 4en in de auto op naar de Yogaranch. Daar werden we door Kamala opgewacht. Zij heeft met een vriendinnetje van me (Ommurti) de TTC gedaan. Ook al van gehoord dus. Introductie praatje gekregen, wat mag er wel en niet. Hoe vaak en waar er gegeten wordt (erg belangrijk) En toen gingen we naar de slaapkamers in het Ananda (Bliss)gebouw. Ik was voor de goedkoopste optie gegaan en dus een dorm geboekt. 3 bedden op de kamer, stapelbed en een gewoon bed. Ik kreeg kamer 7 en Christina en Yiming een andere kamer. Op mijn kamer had ik het ‘geluk’ mijn 1e obstakel en 2e en 3e en ga maar door te krijgen. Een kamer gedeeld met 2 hele jonge meisjes. Van net 18 Aaronna (je zegt Erinna) uit Canada en een meisje uit Panama van net 22 jaar. En alleen het bovenste bed was nog maar over. Dus ja, die was voor mij. Ik moest er ook niet moeilijk over doen, want dat is het gevaar met een slaapzaal. Dus mijn bed opgemaakt, uitgepakt, je kan je kont bijna niet keren ;-). Maar goed, uitgepakt en wel en het diner werd geserveerd. Alvast wennen aan t eten het schema, daar is de 1e dag voor. De officiële opening van de opleiding was pas zondagavond. Na de 1e nacht heb ik toch maar aan Louisa, meisje uit Panama gevraagd of ze wilde ruilen met mij. Omdat ik me toch niet 4 weken lang in en uit dat bed zag klimmen. Louisa lag onder mij. Ik zag dat ze het niet leuk vond, maar ze deed het toch… gelukkig. Dus vanaf zondag lag ik op het onderste bed van het stapelbed en dat was prima. De buien van beide dames daar ga ik niet over uitweiden. En discussies over het raam open en dicht al helemaal niet. Ik heb veel geleerd over mezelf en deze 2 dames. Aaronna en ik zijn naar elkaar toe gegroeid, maar Louisa daar heb ik de moeite niet voor gedaan.

Wordt vervolgt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 170219

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: