Nieuwe naam en afscheid - Reisverslag uit Woodbourne, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Nieuwe naam en afscheid - Reisverslag uit Woodbourne, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Nieuwe naam en afscheid

Door: Natasja Meeuwenberg

Blijf op de hoogte en volg Natasja

29 Juni 2014 | Verenigde Staten, Woodbourne

De dag van het examen was zeer relaxed. Rustig mijn examen gemaakt, 60 open vragen, dat was een hoop schrijfwerk, maar ik heb er 4 niet ingevuld en geloof dat de rest best goed beantwoord was. We begonnen om 8:20 (eigenlijk 8 uur) en om 10:45 was ik klaar. Niet slecht. Daarna was er tot 2pm nog de tijd dat we geroepen konden worden als er twijfels waren, maar dat werd niet bij mij of Christina of iemand waarvan ik weet gedaan. Dus iedereen wist dat we geslaagd waren om 2pm. Iedereen kon lekker chil uitrusten en een beetje rondhangen tot de diplomering.

Iedereen behalve ik en Esther. Want op donderdag (studie Satsang) na de Arati (waar ik mocht helpen) kwam Mahadev met de mededeling dat er 2 MC voor de talentenshow nodig waren. En dat waren Esther en ik. (ik wist niet wat een MC was, dus groot vraagteken bij mij) Het bleken de presentatoren te zijn, natuurlijk (dat heb ik weer dacht ik) Enfin, dus op zaterdag middag was er geen uitrusten bij, want Esther en ik moesten dingen regelen, wie er op gingen treden enz. Wat ideeën bij elkaar gegooid en alles klaargezet, en nog moeten haasten om schoon en fris bij het feestmaal en de diplomering te zijn.

Het feestmaal was heerlijk, daarna was er Satsang (heel eventjes) en daarna de speeches van Srinavasana en Mahadev. Toen gingen we van start. Ook zouden we onze spirituele naam krijgen als je dat wilde. Ik was erg benieuwd wat ik zou krijgen. Per 2 werden we naar voren geroepen, 1 zou het diploma van Srinavasan krijgen en 1 van Swami Narayananda uit New York krijgen. Ik had hem al ontmoet tijdens mijn bezoek aan de Sivananda Center in New York, heel aardige man. Ik mocht mijn diploma bij hem halen en kreeg uitleg over mijn spirituele naam. Mijn spirituele naam is Siddhῑ, सिद्धिः Er zijn verschillende betekenissen. Het betekend letterlijk voltooiing, het bereiken, succes. Het is een hele krachtige, spirituele naam en ik ben er blij mee. Tijdens de uitreiking van mijn diploma had ik ook nog even een klein praatje met Swamiji (de ji is een respect titel) over Chicago omdat ik daar graag wilde helpen en les geven in de week dat ik daar was. Het was erg leuk en persoonlijk. Goed iedereen had z’n diploma en Christina M heeft de naam SivaPria gekregen en Christina R de naam Karuna (makkelijker met schrijven nu) Elizabeth’s naam is iets van Oermoeder ofzo, ik ben het vergeten, maar heel toepasselijk! We waren allemaal blij met onze namen. Hierna werd het tijd voor de talentenshow. Esther en ik gingen gauw alles klaarzetten en we gingen om half 10 van start. Een uurtje talentenshow. Heel leuk was het, tussendoor hadden Esther en ik wat sketches in elkaar geflanst en de mensen vonden het zowaar grappig. Vast mijn geweldige accentloze Engels….
Na de talentenshow was de avond nog niet voorbij. Er werd een film gedraaid die onze eigen paparazi Ishwara in elkaar gedraaid had met hulp van mijn foto’s. Het was super grappig om ons te zien tijdens deze 4 weken. En toen was het voorbij.. ongelooflijk.

De volgende ochtend had ik nog een bijzonder moment. Ik had mijn persoonlijke mantra inwijding. Iedereen had het donderdag al gehad, en ik eigenlijk ook, maar na 2 uur mediteren werd er een groepje geroepen om dezelfde mantra inwijding te krijgen. Maar ik wist dat die van mij afweek. Dus ik vroeg nog een keer na om welke mantra het precies ging, het was niet die van mij, dus ik ben toen gefrustreerd weer teruggegaan naar de kamer. Maar Srinavasan wilde toch mijn mantra inwijding doen voor mij en dat was de laatste zondag. Het was erg speciaal, je maakt een soort offermandje, je zorgt dat je helemaal schoon gewassen bent, dat je kleren helemaal schoon en niet gedragen zijn. Ik had helemaal witte kleren aan. Daarna mediteer je even tot je geroepen wordt en dan offer je het mandje aan de goden en ik ging voor Srinavasan zitten. Hij prevelde wat mantra’s of iets en deed de as en stippen weer op mijn voorhoofd net als bij het begin van de opleiding. En daarna hakte we mijn mantra in stukjes en vervolgens herhaalde we de hele mantra samen. Na 15 min was het afgelopen en toen ben ik nog 20 min gebleven om te mediteren. Daarna ben ik naar de Satsang gelopen, deze was nog bezig en daar pikte ik nog net wat leuke verhalen van de piloot die samen met Vishnu-Devananda heeft gevlogen tijdens zijn vredes missies voor de TWO. (true world order)

Nog wat foto’s gemaakt met SivaPria en Yiming en snel de koffers gaan pakken. Panama was al zonder gedag te zeggen vertrokken. En wij gingen nog even iedereen gedag zeggen en Karuna reed de auto voor om onze koffers erin te gooien. Mahadev en Govinda kwamen toen net aanlopen. Met z’n vijven nog even de Mahamrityunjaya mantra gezongen voor een veilige terugreis en als afsluiting. Heel gaaf en speciaal vond ik dat.
En toen gingen we op weg. Een hele gezellige dag was het. Nog even in Manhattan rondgestruind (in Little India) Heerlijk Indiaas gegeten ter afsluiting en toen moest ik naar het vliegveld om naar Nashville te gaan. Wat tranen gelaten, vriendinnetjes achtergelaten. En dat was het!

  • 11 Juli 2014 - 08:55

    Sandra:

    eey lieve Siddhi-Natasja
    wat een indrukwekkende reis toch weer!
    super, ik hoop dat het je brengt wat je je wenst and beyond.
    leuk om het te mogen lezen.
    geniet er nog van meis,
    tot snel
    xx
    sandra jos en kiddies :)

  • 11 Juli 2014 - 22:06

    Monique:

    Hi nichtje,
    Zo te zien kom jij straks helemaal in balans terug en mag je les gaan geven en goede energie overbrengen. Veel plezier nog en tot snel weer,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 170214

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: