Nashville, Tennessee! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Nashville, Tennessee! - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Nashville, Tennessee!

Door: Natasja Meeuwenberg

Blijf op de hoogte en volg Natasja

06 Juli 2014 | Verenigde Staten, Nashville

Vertrokken naar Nashville, eerst nog even een upgrade gedaan naar 1e klas. Zo kon ik mijn volle koffer waar ik toch al 50 dollar voor moest betalen mee nemen, zonder extra kosten. Een beetje te vol was de koffer, maar 17 pound te veel. Dus voor 27 dollar meer vloog ik 1e klas, ook eens leuk. Maar bij aankomst in Nashville lag mijn koffer bijna aan diggelen. Kapotte hendel, een wieltje was weg, de rits half stuk. Dus eerst maar naar de US airways mevr om te vragen hoe dit afgehandeld gaat worden. Ik mocht een claim indienen, maar dan moest ik de koffer mee nemen naar Amsterdam om hem daar te laten maken. Of een andere koffer uitzoeken, maar dat raden ze af. Dus op haar advies mijn kapotte koffer meegenomen en naar Adrienne’s huis gereden. Tussendoor had ik haar gebeld en ze was naar binnen gekomen. Het was echt leuk om haar nu te zien. Op weg naar haar huis al vanalles te bespreken. Ze had wel een wat minder leuke mededeling dat ze toch wat moest werken. Haar baas had gevraagd of ze toch wat doen. Dus elke ochtend werd er gewerkt van thuis en de 1e ochtend vond ik dat niet erg, maar een beetje rondhangen in haar huisje was soms saai en vervelend. Ik wilde nog wel wat meer doen en zien, maar dat was gewoon niet mogelijk. Wel veel bijgekletst en toch wat leuke dingen gedaan samen. Nashville is een klein stadje waar veel muziek vandaan komt. Er is 1 uitgaanstraat, maar daar zijn we praktisch niet geweest. De 1e dag zijn we wat rond gaan rijden. Boodschappen gedaan naar de shoppingmall gegaan, daar nieuwe nike schoenen uitgezocht voor het werk en we wilde gaan eten bij de Wild Cow, een vegetarisch restaurantje, maar we waren pas om 8.55pm daar en de keuken sloot om 9.00. Ze kwamen dus ook pas na 9.00 naar ons toe om dit mede te delen. Dus we hebben een hapje gegeten bij de mexicaan er tegenover. Heerlijke vegan burito. Dag 2 hebben zijn we ’s middags naar een parkje gegaan waar een draak van mozaik stond en daarna naar de film in een ouderwets filmhuis. Heel leuk met natuurlijk popcorn en refill voor 1 dollar! ’s avonds zijn we weer naar de Wild Cow gegaan en toen was ie dicht. Het was ons niet gegund. Haha. Dus weer een Mexicaan opgezocht, Calypso en een heerlijke bonen salade gedeeld. Woensdag was de leukste dag van de week, Adrienne heeft niet gewerkt! We gingen ‘s ochtends op tijd weg want we gingen kanoën. Wat boterhammen op gehaald bij Mitchels deli, daarna de baas en vriendin van Adrienne, Laura opgehaald en toen Paul. Hij had dit voorgesteld en min of meer geregeld. Paul is een vriend van Adrienne hij werkt ook in het Warner park waar zij werkt. Adrienne is de directeur van een zomer natuurkamp en Paul werkt in het park als een soort ranger. We gingen naar The Piney en daar huurde we 2 kano’s Toen werden we een heel stuk verder gedropt en hadden de hele dag om terug te peddelen. Dat hebben we ook benut. Heel gaaf, lekker in de natuur, het weer was prachtig, het water mooi en fris. Een mooie dag kijk maar naar de foto’s. Toen een lekkere bierbar met burgertent opgezocht terug in Nashville, M.L.place (melrose) daar 2 soorten Amerikaans bier geproefd, best goed hier. En de dag afgesloten met een super lekkere Amerikaanse milkshake! Bij Bobby’s. Donderdag gingen we naar de Ganesha tempel, zag er mooi uit van buiten, maar binnen een beetje tegenvallend. Ik kreeg een rondleiding door Warner park en dat was erg leuk. ’s Avonds gingen we naar een BlueGrass concert. Het is muziek wat lijkt op country, maar iets sneller. Altijd met een banjo en mandoline en een viool Denk ik, het was erg leuk om mee te maken. Het was in het Rayman theater, dat blijkt een hele bijzondere plek te zijn voor de muziekliefhebbers. Ik leer elke reis weer wat bij. Daarna zijn we naar de uitgaanstraat gegaan en hebben daar rondgelopen. Dat vond ik super leuk. Een beetje barretjes kijken en overal waren er bandjes aan t spelen voor fooi. Dat is ook een leven zeg. Nooit weten wat je inkomen is elke dag, het hangt van de mensen af in de bar. Maar al met al wat leuke dingen meegemaakt. Geflirt met een politie agent, of eigenlijk flirtte hij met mij, maar het deed mijn ego weer goed, ;-) en zonder een druppel alcohol gedronken te hebben lekker melig doorgelopen. Die avond zijn Sue en Gary (ouders van Adrienne) uit Michigan aangekomen. Om de 4e juli te vieren met ons. Maar die lagen al te slapen toen wij terug kwamen. Dus de volgende ochtend was het een aangenaam weerzien! Ik had ze in Praag al ontmoet vorig jaar en het was erg leuk om ze weer te zien. Het was de 4th of July en dat is toch een bijzondere dag voor de Amerikanen. We waren uitgenodigd om in een van de wijken te komen en hier mee te eten met de potluck en een kleine parade te zijn van de kindertjes met hun mooie fietsen. De declaration of independence werd voorgelezen en wat patriottische liedjes werden er gespeeld door het orkest van de wijk. Daarna werd het buffet geopend en mocht iedereen eten. Er werd wel geacht dat je zelf wat meenam, dat heet Potluck. Amerikaanser kon niet. Dus wij in het rood, wit blauw gekleed naar Witland. Met onze watermeloen. Nog even gestopt bij de dollarshop om Amerikaanse vlaggetjes te kopen (dat hoort er nou eenmaal bij) en het was een geweldige middag. En om het af te maken waren we uitgenodigd door Wan en Laura die midden in het centrum van Nashville wonen om daar bij de rivier naar het vuurwerk te kijken. Het vuurwerk werd daar ook afgestoken dus we hadden hier 1e rang plek. Ook weer fantastisch om mee te maken. Wat biertjes genuttigd en toen even naar het huis van Wan. Hij had een oud pand opgekocht wat vroeger een bank was waar ze goud hadden opgeslagen en daar woonde hij en Laura. Een exclusieve rondleiding hier gehad, van de oude safe hadden ze een bibliotheek gemaakt. Boven hadden ze nog een kamer waar een bioscoop inzat. Tja, zo’n groot huis daar moet je wat mee he. Leuke afsluiting van een leuke dag.
Zaterdag alweer de laatste dag van mijn avontuur in Nashville. Zijn we naar een chocolade fabriek Olive & Sinclair gegaan. Geen Belgische natuurlijk, maar wel leuk om te zien. Geluncht bij Bobby’s met de ouders van Adrienne en Paul, lekkere zwarte bonenburger. En als toetje natuurlijk een milkshake. Daarna zijn we naar de voetbalwedstrijd NL-CR gaan kijken in een Ierse pub. Dat was leuk, gelukkig dat we wonnen toen. En toen op tijd naar huis en daar een salade gegeten en gaan pakken. Zondag ben ik met de ouders van Adrienne naar Michigan vertrokken in hun Van. Dat was leuk, toch nog een roadtrip door de USA gedaan. Na 8 uurtjes waren we aangekomen en de dag erna ben ik op de trein gestapt naar Chicago IL.

• 15 Juli 2014 - 11:45

TK:

Ola Kanjer; ;) Calypso Rose gehoord (uit oh yes dear, sweet T&T !) en met de police geen Tennessee waltz gedanst ? :) xXx