Vakantie in Zuid-Afrika; Mosselbaai - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Vakantie in Zuid-Afrika; Mosselbaai - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Vakantie in Zuid-Afrika; Mosselbaai

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

12 November 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

11-11-08

Om half 8 zouden we door de Bazbus opgehaald worden. Het werd al 8 uur, maar we gingen op weg. Onze chauffeur was Neil. Hij introduceerde zichzelf als ‘Neil behind the Wheel’ Zo grappig, was hij helemaal zelf opgekomen zei hij.

Maar goed in de bus maak je echt direct met mensen kennis, wie er waar naar toe gaat of geweest is, je wisselt ervaringen van plaatsen en hostels uit, oftewel erg gezellig. We zaten naast een meisje uit Michigan, Adrienne. Aardige meid. Telefoonnummers uitgewisseld, wederom facebook, haha. Ongeveer 7 uur later waren we in Mosselbay, heel de trip had het geregend en dat deed het in Mosselbaai helaas ook. We logeerde in ‘the Santos Express’. Best leuk een trein op het strand. En als het mooi weer zou zijn geweest waarschijnlijk heel relaxed om direct de zee in te gaan. Maar dit was niet het geval. We sliepen in een superklein coupeetje waar je je kont niet in kon keren, het was koud, kortom we hadden al bijna besloten hier maar 1 nacht te blijven, maar we gaven het nog een kans tot in de ochtend. We waren ook nog eventjes de ‘stad’ ingelopen en we hebben toen maar het alom bekende spel UNO gekocht. Hoe kwamen we anders de avond door. Om 22uur lagen we in bed.

12-11-08

Om 7uur regende het nog steeds, toen de BazBus maar gebeld om plaatsen te reserveren naar Jeffreysbay, onze volgende stop. Dan maar een dagje eerder hoor. Gelukkig kon het allemaal, de bus zou er om 13:45 zijn en dus hadden we de hele ochtend nog. Na ons ontbijt liepen we weer naar het centrum, het plaatsje is half uitgestorven en heel wat winkeltjes waren gesloten. Maar wat kaartjes gekocht en deze opgestuurd via een speciale postbus. De mensen die je een kaart stuurt vanaf de ‘postboom’ krijgen een speciale stempel. Ik ben benieuwd.

Om 14:15 was de bus er en we gingen weer op weg. Onderweg kwamen we wat bekenden tegen van de dag ervoor dus was best oke. Alleen een beetje een stomme chauffeur, zeker omdat hij er in Knysna achterkwam dat hij iemand in George vergeten was. Dus hij weer terug, wij zijn in Knysna uitgestapt en anderhalf uur daar rondgelopen. In Knysna was Adrienne ook weer de bus ingekomen, dus we gingen met z’n allen pizza eten en wat drinken. Erg gezellig, een jongen uit Frankrijk, Adrienne, Silvio en Caspar die ook uit NL komt. Toen ik de bus instapte bij Mosselbay herkende hij mij al. Gek genoeg wisten we geen van beide meer waarvan. Dus een uur erover nagedacht en ineens wist hij het, Salsa dansen. We hebben samen een cursus gevolgd bij extremos. Wat is de wereld toch klein, gezellig even bijgekletst en 1,5 uur later kwam de BazBus weer om ons op te pikken. Dus de volgende stops allemaal zo’n 2 uur te laat, met het gevolg dat we pas om 21:30 in Jeffreysbaai aan zijn gekomen. Sliepen de 1e nacht in een dorm met 10 anderen mensen en de volgende dag (vandaag) gingen we naar een eigen kamer. Wel weer leuk om in een stapelbed te slapen, net als bij de marine op zaal liggen, haha…. Brings back memories…. Oja en dat ik dus al wat jaren ouder ben…..