Vakantie in Zuid-Afrika; Jeffreysbay - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Vakantie in Zuid-Afrika; Jeffreysbay - Reisverslag uit Jeffreys Bay, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Vakantie in Zuid-Afrika; Jeffreysbay

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

15 November 2008 | Zuid-Afrika, Jeffreys Bay

13-11-2008

Nog steeds regen en bewolkt. Geen surfweer, beetje een tegenvaller, maar ja het is wel lente en regentijd. Ach wat wil je. De plaats Jeffreysbay (JB) is wel erg leuk. Echt een surfstadje, aardige mensen. Het hostel is ook super, in kaapstad sliep er een Italiaan bij ons in de kamer (dat was die stinkende gast van wat blogjes eerder) Die ons dit hostel heeft aangeraden. Ubuntu heet het, Superhuis, leuke lieve mensen. Jong dat wel, maar zeer relaxed en chill (2 dezelfde woorden) You get the picture, anyway, we zijn verhuisd naar een 2persoonskamer, wel weer een stapelbed. Overdag zijn we de surfshops gaan opzoeken. Heel stoer gingen we lopen in de regen, regenjas aan en gaan. Maar echt een half uur lopen in de regen waar stromend water door de straten loopt is toch ietwat deprimerend. Gestopt bij een coffeeshop (eerst Silvio uitgelegd dat het echt alleen voor koffie is. Dat er alleen in NL ander ‘dingen’ genuttigd worden) en toen daar lekker een latte en een chocomel gedronken, opgewarmd bij de open haard en toen toch maar een nr van een taxi gevraagd. Het was wel weer droog, dus we hebben nog een klein stukje naar de grootste surfshop gelopen, daar een uurtje rondgehangen en toen zijn we naar de Superspar gegaan, met de taxi! Die was vlak bij Ubuntu, dus te voet in de regen teruggegaan. Op zich niet zo heel erg om een klein stukje in de regen te lopen Maar ik had me vergist in de straat en we zijn ietsjes omgelopen, haha. Enfin drijfnat kwamen we weer terug in het hostel. We konden er gelukkig wel om lachen. We schoven aan tafel, er was iets Afrikaans Ngush gemaakt (stoofschotel). Hierna werd er een film gedraaid, lekker hangen op de banken en kussens, erg relaxed allemaal. Toen naar bed, maar dat kon niet want door de enorme regen was mijn bed nat geworden. Het dak lekte, dus een nieuw matras op de grond en toen maar gaan slapen… Wel een emmer onder het druppend plafond gezet….

14-11-2008

Beetje gebroken wakker geworden. Toch niet zo lekker op de grond geslapen. Het regende niet meer en het leek erop dat het open ging trekken. Lekker ontbeten en toen snel naar een internetcafe gelopen om even de foto’s van het abseilen te plaatsen, wat gelukt is. Hierna weer wat koffie gedronken en we liepen even naar het strand om te kijken en daar kwamen de druppels weer. Het was rond lunchtijd, dus bij de checkers (ook een supermarket) wat lunch gehaald en toen maar weer terug naar het hostel. Silvio heeft de hamburgers gebakken en ik eet alles lekker op. Na de lunch wilde we toch nog even bij de billabong winkel (das die surfshop) wat kopen, dus ik heb een coole pet en muts gekocht en een broek. Silvio een zwembroek en een handdoek. Oh, ja, ik heb ook nieuwe Reef slippers gekocht en m’n oude weggegooid. Toen taxi Steve maar weer gebeld die ons weer kwam oppikken. Het regende nog steeds, daarna wat rondgehangen in het hostel. Van een ander Nederlands meisje Florine een telefoonnummer gekregen om in Durban naar een vrijwilligersproject te gaan kijken, een aidskliniek, daar werken nog wat andere NL vrijwilligers dus dat lijkt me wel interessant. Ik ga wel even kijken met Mariska.

De sfeer is nog steeds leuk ondanks het weer. Het hostel is helemaal volgeboekt. Plafond lekt nog steeds, dus het stapelbed gedraaid, hopelijk slaap ik nu beter.

15-11-2008

Vannacht wakker geworden met enorme oorpijn. Balen want ik wilde echt gaan duiken. 2 paracetamol ingenomen en maar weer gaan slapen. M’n oor was vanochtend wel dik, dus er zal wel een ontsteking inzitten. Niks nieuws, maar ik heb natuurlijk geen sofradex meegenomen. Het is zaterdag dus hopelijk is er een apotheek open om het te kopen. En wat bleek, wel open, maar sofradex is op recept. Dat wist ik natuurlijk. Maar toevallig aan de overkant van de straat was Dr. Potgieter. Dus ik naar zijn spreekkamer met mijn klachten. En wat schreef hij voor…Sofradex, Jippie, want dat helpt tenminste. Maar direct gedruppeld en naar het strant, want…..De ZON SCHIJNT!! Heerlijk, eindelijk hier hadden we op gewacht. Heel het strand afgelopen en uiteindelijk een uurtje later, een strandhanddoek voor 50 rand gekocht, een café latte en een milkshake later op het strand geploft. Goed ingesmeerd en ff lekker bakken. Silvio was wel een beetje een watje, want hij wilde niet het water in. Te koud vond ie. Haha, dus we zijn nog steeds niet het water ingegaan. Na 3 uur in de zon gingen we maar eten…. weer vis, haha, heerlijk. Hierna hebben we een toast gedaan op het mooie weer, voor mij een bananenmilkshake dubbel dik en Silvio een wafel met ijs. Die ook erg lekker was. Hierna zat het erop in Jeffreysbay. We moesten terug om te pakken, betalen en wachten op de Bazbus die om 8 uur moet komen. Eerst nog wat eten van de Braai en dan gaan. Naar Port Elizabeth oftewel PE. Morgenvroeg gaan we direct door naar Coffeebay. In 1e instantie naar de Coffeeshack, maar op aanraden van Ubuntu proberen we Bulungula ook. Helemaal ecovriendelijk enz. Dat spreekt me wel aan…

Dus tot later maar weer.