Sodwanabay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Sodwanabay - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Sodwanabay

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

21 November 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vanochtend vertrokken uit Durban...Weer een lange busreis. Mariska voor het eerst in de Bazbus. Ze maakte overal foto's van. Wel lachen want dat deden wij ook in t begin. Adrienne ging ook nog mee naar Sodwana, maar ze moest in de bus nog een slaapplaats regelen. Wij hadden 2 dagen eerder gebeld en 2 cursussen geboekt en een 5 dive package voor mij. Bij de open-water cursus zat accomodatie bij in, een tent, en bij de package niks. Nog even gevraagd hoeveel een upgrade naar een standard cabin was en dat zou was we de kosten zouden delen neerkomen op 112 rand extra per nacht per persoon. Dus we hebben nu 2 'standard cabins' en ik slaap alleen!! Omdat zo Silvio en Mariska samen kunnen studeren, haha, dat vind ik helemaal niet erg. Dus om 14:30 bij een hostel aangekomen, waar we volgende week gaan logeren. Maar er stonden nu 2 auto's klaar om ons naar Sodwanabay te brengen. Want dat was nog 1,5 uur rijden. We vroegen of ze nog even bij een supermarkt konden stoppen, zo konden we wat eten inslaan.

Rond 17:00 waren we er dan, het duikersparadijs van Zuid-Afrika. Ingecheckt, alles al betaald, dat was een flinke smak geld ineens, maar als je het zo bekijkt over 5 dagen valt het best mee. 5 duiken voor 910 rand, 170 rand per dag voor materiaal. Anyway, erg goed allemaal geregeld. Er waren nog 2 andere mensen uit Ned die de cursus gingen volgen, Saskia en Jorn. Silvio en ik hadden hun al in Jeffreysbay gesproken en zo zijn ze op het idee gekomen. Dus een klasje met 4 nederlandse mensen. Gelukkig voor Silvio is er een instructie boek in het Italiaans, maar de klas is in het Engels. Toch wel lastig. Maar we zullen zien. Elke avond om 9:00 is er de duikplanning. Dan komt er op een bord te staan welke boten er naar welk rif gaan en daar kan je je voor inschrijven. Ik wilde uitslapen dus een duik voor 11 uur geboekt. Niet te diep, gewoon 14 meter om er even in te komen. Ik ben benieuwd. Ook of m'n camera het nog doet. Lekker pasta met tomaat gegeten en vroeg gaan slapen. Silvio en Mariska moeten om 8 uur al in de schoolbanken zitten....

xx