Duiken - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Duiken

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

24 November 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

22-11-2008

Om 10:45 was het verzamelen en naar het strand. Met Adrienne als mijn buddy en Mark als onze duikmeester. (mooie blauw/groene ogen!) ;-) We zouden het stringer-rif doen, dat ligt net voor de 2mile rif, maar de stroming was niet goed, dus we gingen caves & overhangs doen en kwamen uit bij Antons. Dit was ook erg mooi. M'n camera is echt een oud kreng en de onderwatercase werkt ook niet meer goed. De lens besloeg zodra ik het water in ging. Nou ja, niet getreurd. 1e duik ging verder prima. Om half 1 waren we weer terug. Toch 50 min gedoken weer. Beetje saai was de middag met iedereen in een klasje, maar Adrienne was er nog, dus aan onze 'teint' gewerkt bij het zwembad.

Toen om half 7 het klasje uit ging konden we eindelijk gaan eten. Toen ik naar de receptie keek zag ik tot mijn verbazing dat Liam aan t inchecken was, haha. Toevallig.... hij had samen met een andere backpacker Richard een auto gehuurd en omdat Richard wilde gaan duiken zijn ze naar Sodwana bay gekomen. Leuke verrassing. De 2 'studenten' gingen leren, Adrienne ging met de duikmeesters op stap en ik zat met Richard en Liam te drinken en kaartspelletjes te doen. Toen ging ik maar slapen.... ;-) ;-)

23-11-2008

Vroeg weer op, want vandaag gingen we de 7 mile duik doen. Dit is het mooiste rif, het staat in de top 10 van mooiste duikplekken ter wereld. Dit wilde ik natuurlijk niet missen. En inderdaad, wat een mooie plek. Gelukkig ging Chris mee (een wat oudere duiker) die heeft hele mooie foto's gemaakt van die duik. En van de duik erna. Deze foto's staan lekker op m'n stickie!! Ik was wel erg moe, weinig geslapen.... ;-) en om 6:15 alweer klaarstaan. De 2e duik was stringer. Je hebt een rond rif (kleine stringer) en een lang rif (grote stringer) bijelkaar liggen. Dus eerst een rondje gemaakt, maar toen kon onze duikmeester Monica het grote rif niet vinden. Na 44 min hebben we de duik maar afgebroken, want we zagen alleen maar zand. Erg jammer, 's middags vertrok Adrienne weer terug naar Hluhluwe en Richard en Liam gingen ook weer door naar Kosi-bay (ook een mooie duikplek) Dus ik werd alleen achtergelaten.... Maar goed dan maar veel duiken, van de studenten zag ik niet veel overdag en 's avonds eigenlijk ook niet. Ze hebben nu wel de theorie gehad, de zwembadduiken gehad, morgen de zee in!!! Silvio heeft lekkere pasta met kaas gemaakt, maar vroeg gaan slapen!!.

24-11-2008

Weer vroeg op, we gingen nu naar 5 mile, een diepe duik van 20 meter. Onderweg naar Ribbon (zo heet het rif) zagen we heel veel dolfijnen. Dus de boot gestopt, vinnen aan, bril en snorkel op en plons het water in. Wel zeker zo'n 15 stuks zwommen er onder je, langs je, ik dook even naar beneden, dus ook boven me. Ze waren vanalles aan 't vertellen, zo gaaf, wat een ervaring. Toen weer de boot in, verderop maar weer in 't water, hier waren Silvio en Mariska ook, die op hun 1e duik al getrakteerd werden op dolfijnen, het kan niet mooier, hun geluk kon niet meer op. Wat een beleving. Dit heb ik nog nooit gehad in mijn 9 jaar duikervaring: zwemmen met wilde dolfijnen. Ook weer foto's gemaakt. Ik ga zodra het kan echt de foto's plaatsen, maar ook hier kan het niet.
Toen toch maar weer de boot in, want we moesten nog duiken, haha. Wederom een mooi rif, veel gezien, muren, roggen, vissen, haha. Max. diepte was 19 meter en we lagen zo'n 55 min in het water. Ik had nog genoeg lucht over maar helaas met een groep heb je weinig keus. Was wel trots dat ik nog 100 bar overhad. Op het strand waren ze er wel over te spreken, de duikmeesters dan :-D
Op de terugweg trouwens nog een enorme schildpad zien zwemmen. De 2e duik van die dag ging weer naar 'stringers'. Ik wilde deze keer het rif wel helemaal zien. En het was inderdaad erg mooi. Veel roggen, mooie kleine visjes, wormpjes, een echt aquarium!! Op 14 meter, 60 min, en dan weer 90 bar overhouden. Ik verbruik minder dan de duikmeesters en dat vind ik stiekem wel wat stoer.
's Middags een beetje bij het zwembad rondgehangen en we wilden 's avonds lekker in het restaurant eten, maar toen we er om 20:15 waren was de keuken tot onze verbazing al gesloten. Er bleek ook niks eetbaars meer te koop te zijn. Dus we hebben de restjes van gister maar opgegeten, nog wat ontbijt yoghurt met chocopops en wat worteltjes, beetje karig. Om half 10 maar gaan slapen.... :-(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 172121

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: