Goa - Reisverslag uit Arambol, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Goa - Reisverslag uit Arambol, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Goa

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

05 December 2009 | India, Arambol

Met de trein naar Goa, wat een verademing. Onderweg zaten er 2 heel aardige mannen tegenover mij. Niet vervelend, lieten me met rust als ik dat wilde. Tijdens ons gesprek vertelde ik dat ik eigenlijk geen idee heb wat ik nou zou gaan doen, ze zeiden als je naar Panjim gaat kun je met ons mee rijden. Het bedrijf betaalt toch wel. Nou dat is wel lekker 40 km in een airco auto voor niks (dus zo gezegd zo gedaan) Bloedheet in Goa, je merkt het niet als je in de Airco klasse zit, dus net als in t vliegtuig bots je als je uitstapt tegen een muur van warmte aan. Ze wilde wel op de weg er naar toe langs wat tempels en of ik dat erg vond. Nou eigenlijk had ik genoeg tempels gezien, maar om als gast mee tempels in te gaan leek me wel wat, dus ik ging mee en had persoonlijke gidsen. Dus een stuk of 5 tempels gezien, gezegend water gedronken en een stip op m’n kop. Het waren mooie tempels, beetje beter verzorgt en gerenoveerd. Hierna gingen we op zoek naar een hotel voor mij, maar de prijzen zijn enorm hoog hier vergeleken met de rest van India. Zo had ik in Hampi een kamer voor 250 roepie, nu betaal ik na lang zoeken 650 roepie. En dan met airco nog eens 100 erbij. Maar dat ga ik niet doen.

Morgen vertrek ik weer, nog even een nummertje van de duikschool opgezocht. Die ga ik morgenochtend bellen en dan vertrek ik weer verder naar het noorden. Ik moet eens even goed navragen waar ik nou precies wezen moet. Zaterdag avond is er ergens een avondmarkt die ik mee pik en tja ik wil toch echt een duikje doen hier in die wateren. En aan t strand liggen, niet zoveel doen. Dan gooi ik er maar een 200 euro tegen aan hoor. Kan hier tenminste wel in mijn rokje en hemdje rondlopen.

Op een of andere manier is t weer anders gelopen dan plan, haha. The story of my life. Na mijn nachtje in het dure hotel besloot ik toch door te gaan, dus ik naar het busstation en wilde richting Arambol, bijna t noordelijkste puntje van Goa. Hier zouden alle hippies die in de 70tiger jaren hier naar toe zijn gekomen en er nu nog zijn verblijven. Leek me wel leuk om te zien. Een conducteur zag me rondkijken en riep Arambol? Ja, dus oké, pak ik die bus. Overstappen in een ander stadje en ook daar weer de bus van Arambol ingebonjourd. Oké, ik ga dus echt naar Arambol. Voor 20 roepies ben je er. In de rough guide gezocht naar een guesthouse, hopelijk niet te duur dit keer, 1e op de lijst was AveMaria… (jaaah ook weer een teken denk ik, haha.) Ik me af laten zetten daar en er was nog 1 kamertje voor 350 roepies. (5 euro) Geweldig, hier kan ik wel even blijven.

Na me geïnstalleerd te hebben ging ik op onderzoek uit, waar is dat strand. Nou nog geen 2 min lopen en ik was er al. Groot en lang strand, weinig mensen in 1e instantie. Wat verder op werden het er meer, maar ik vond het reuze meevallen. Veel toeristen natuurlijk, dus veel wit! Een enkele Indiër die in zee was, maar een paar vrouwen met kleren en al de zee in zien gaan. De rest van de mensen was blank. Het viel ook wel mee met de verkopers, die zijn er meer in Italië aan t strand. Al met al een lekkere strandwandeling gemaakt en een straatje ingedoken met allemaal winkeltjes, internetcafe’s, travel-agency’s (bleek Main street te zijn) deze helemaal doorgelopen, echt leuke dingen hebben ze.

Overal hangen er aanplakbiljetten voor yoga, massage, tai chi, reiki, enz. Dus ik op zoek naar een reiki instructeur. Bij Double Dutch (een lekker eettentje, gerund door Nederlanders) zag ik een groot aanwijsbord naar het Reikicentre, dus ben ik daar naar toe gegaan. Het werd gerund door Rittu een reikimaster die zo’n 14jaar al les geeft. Ze gaf me direct een goed gevoel en op een of andere manier wist ik dat ik dit moest doen hier.

Dus nu doe ik bij haar een reikicursus van 4 dagen. Gisteravond begonnen en vandaag moet ik weer naar les… (beetje vreemd dat je op vakantie les neemt, zeker nu ik zelf nog zo’n 16 maanden de SEH opleiding moet doen, maar goed) Ik heb als huiswerk reiki aan mezelf geven. Ik ben benieuwd…

Ps fijne Sinterklaas!!

  • 05 December 2009 - 08:44

    :

    He Natasch!
    Tijd geleden zeg! Leuk dat je me hebt toegevoegd! Heb meteen even al je verhalen gelezen! Klinkt als een heerlijke ontdekkings/vakantiereis!
    Geniet nog van alles
    Liefs Jolijn

  • 05 December 2009 - 09:41

    Gerrit:

    Hebben we zo in de familie reikidiploma's uit Nederland, Curaçao en India. Dat is leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Arambol

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 172121

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: