Laatste gedeelte - Reisverslag uit Arambol, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Laatste gedeelte - Reisverslag uit Arambol, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Laatste gedeelte

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

10 December 2009 | India, Arambol

Laatste gedeelte;

Het zit er gewoon al bijna op. Ongelofelijk wat vliegt de tijd. Ik zit nu in het vliegtuig naar Mumbai, met 2 uur vertraging kom ik er wel, je moet gewoon geduld hebben... Maandagavond nog een leuke avond gehad bij Double Trouble. Een jonge tatoeëerder ontmoet die op straat is opgegroeid en nu 4 tattoo shops heeft in Goa, niet kan lezen en schrijven en Engels van toeristen geleerd heeft. Aardige jongen, we zijn direct uitgenodigd voor zijn verjaardag de dag erna. Maar lekker gegeten en gedronken, laat naar bed en weer vroeg op. Om samen met Ritu naar Mupsa te gaan. Daar kon ik ook souvenirs kopen enzo. Dus dat heb ik dinsdag nog gedaan, heerlijke markt, niet toeristisch, gewoon Indiaas. Nog wat leuks voor mezelf natuurlijk gekocht. Rond 15 uur weer terug op het strand, geprobeerd nog wat zon mee te pikken, maar die deed niet echt mee, heel klein vleugje wolk die er de hele tijd hing, haha. Maar gezellig met de mannen op het strand gehangen.

s'Avonds gingen we met z'n alle eten bij AveMaria, ook lekker hier. Malai Kofta met Roti en natuurlijk weer een biertje, haha. Hierna gingen we naar Double Dutch om appeltaart te kopen voor de birthdayboy en toen gingen we naar zo'n vaag lokaal tentje. Na een uur kwamen dan ook de eregast met zijn vrienden en we kregen taart in onze mond geduwd en dan was er nog onze appeltaart, toen kwam er kip op tafel, veel bier (van die grote flessen) lekker brood. Maar we zaten allemaal nog een beetje vol van het eten. Dus na 1 groot bier sprongen Mason en ik op de scooter en hij bracht me fijn bij de deur. We houden contact natuurlijk. Vanochtend mijn tas gepakt, het is compacter dan toen ik wegging, maar meer kilo's hoe kan dat nou weer..... Ik heb zoveel achtergelaten. Nou ja, gepakt dus, ontbeten met Mason en daar kwamen Eden en Lars ook even bij zitten. Totdat hun taxi naar het treinstation kwam. Afscheid van hun en Mason genomen en ik ging nog heel eventjes gauw de markt op om de laatste dingetjes te kopen, haha. Natuurlijk!!

Om 11 uur werd ik opgehaald en werd ik bij het vliegveld afgezet, 2 uur vertraging..... Dus bij een restaurant gezeten, daar 2 Amerikanen ontmoet die India en China doen in een maand. Het blijven toch dezelfde types hè. Maar ze gaven wel toe toch niet alles gezien te hebben, duhhhh... In ieder geval gezellig gegeten met die mannen en toen wachten, wachten, wachten. Eindelijk vlieg ik nu. Direct in Mumbai ga ik naar het Internationaal vliegveld en probeer alvast in te checken, hierna ga ik naar Vera die vanochtend in Mumbai is aangekomen met de trein.

Nou dat inchecken mocht nog niet. Ook al als je een transfer hebt, je komt het internationale vliegveld pas 4 uur voor tijd op. Echt te belachelijk voor woorden. Maar goed, ik dus op zoek naar een riksja om dan maar met tas en al richting Vera te gaan. Het was inmiddels rond 7 uur en midden in de spits.... Tijd om bij Vera te komen een dik uur. Normaal doe je er dus met riksja 30 tot 40 minuten over. Met taxi vast sneller. Goed die riksja bestuurder bleef maar door zeiken hoe geweldig hij wel niet was dat hij mij af zou zetten bij het hotel, het was niet zijn regio en blablabla. Hier ben ik inmiddels ook klaar mee. Zo zijn 95% van de riksja gasten. En natuurlijk veel geld uit je zak kloppen. Ook nu weer 350 roepie was ik kwijt heen en terug. En dan nog wilde meneer nog 50 roepie meer dan de afgesproken prijs, 5 kinderen arm, blablabla. Toen ik zei dat ik het geld ook niet op mijn rug had groeien hield hij ook op. Maar goed, gezellig om Vera weer even te zien. Snel even wat gegeten, heerlijk toch dat Indiaas eten, beetje heet, maar wel lekker. Toen weer snel terug in de riksja op naar het vliegveld. Vera vertrekt vrijdag pas.... morgen dus. Oké, dus in 40 min was ik op het vliegveld waar ik direct door mocht lopen. Een lege Swiss balie, ingecheckt. Niet gevraagd waar ofzo, maar gelukkig een raamstoel, toen nog door de security, wat vreselijk lang duurde. Tas moest alles uit, meisje voor mij dachten ze dat ze een mes in d'r tas had, maar bleek helemaal niks te zijn, na 15 min wachten. Zeer vermoeiend allemaal. Eindelijk door de douane heen en het was er best luxe allemaal.
Maar weinig winkeltjes en vreselijk duur. Dat is nogal een shock daar. Eerst is het allemaal spotgoedkoop, thee voor een nog geen kwartje en toen moest je er ineens 2 euro voor betalen. Nou denk je, das toch normaal, ja, in Nederland, maar je went heel snel aan goedkoop eten en drinken. Maar goed, me neergepoot bij een soort Starbucks en daar heerlijk een filmpje gekeken, ik moest nog 3 uur wachten. Tijd zat dus, een chai latte besteld, die was echt heerlijk en gekletst met een volger van een of andere Baba en al 30 jaar in Poona (India) woont, maar even naar Amerika terug gaat voor kerst. Doordat geklets met haar miste ik bijna mijn vlucht, dus ik om 1 uur rennen naar de gate. Het boarden was al 20 min begonnen, maar drie mensen van Swiss stonden op de weg er naar toe al de weg te wijzen. Gelukkig alles goed, ik zat lekker alleen bij mijn raampje, heb heerlijk zo'n 5 uurtjes geslapen en in Zwitserland kwam ik in een vrieskist...

Wat een kou, das niet echt lekker thuiskomen. Maar dat was ik nog niet, in Zwitserland verliep alles snel en ik kon eigenlijk direct doorlopen naar mijn volgende vliegtuig. Daar zit ik nu in. Mijn ouders komen me zo ophalen, das ook wel eens een keer lekker en dan ga ik met hun mee en dan ben ik morgen weer echt thuis. Kan ik me dan voorbereiden op school die dinsdag weer begint!!!!

Mijn reis zit erop, heerlijk, heerlijk, heerlijk. Ik ben helemaal verliefd op India, er zijn natuurlijk dingen die ik absoluut niet zal missen, rochelende, spugende, boerende, schijtende mensen. Het altijd onderhandelen over vanalles en nog wat, koeienstront overal waar je loopt... Maar de kleuren, lekker eten, hele lieve mensen (het merendeel), lekkere temperatuur, geuren van de specerijen, natuur, noem maar op, lees mijn blog maar na. Ik ga zeker nog een keer terug. Wanneer weet ik niet. Waarschijnlijk pas na mijn opleiding, maar dan schrijf ik wel weer wat op het blogje.
Bedankt voor het lezen en reageren,
Namaste!!

  • 10 December 2009 - 13:41

    Sanne:

    YEAHHHH je komt weer terug! Volgens mij heb je geen een van mijn smsjes ontvangen!
    wanneer houd je audientie in Fonk? :-)

  • 10 December 2009 - 16:38

    Simone:

    nou ik heb weer genoten van je verhalen hoor!
    lekker genieten als je thuis bent van een schoon bed en een bord boerenkool!?
    liefs simone.

  • 11 December 2009 - 07:39

    Sandra :

    fijn als je weer heelhuids thuis bent, dan kun je beginnen met acclimatiseren! wat een reis weer; fantastisch!!

    dikke dikke knuffel en tot ziens?
    namaste
    San, Joske en kids

  • 11 December 2009 - 09:40

    Gerrit:

    Welkom thuis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Arambol

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 172121

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: