New York City eerste dagen. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu New York City eerste dagen. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

New York City eerste dagen.

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

04 Juni 2014 | Verenigde Staten, New York

Maandag dus aangekomen, de dames uit Curaçao kwamen rond 18 uur ook binnen vallen, ik had wel eventjes geslapen en de buurt verkent. Het was echt super leuk om elkaar zo in NYC te treffen. Na alle uitpak perikelen en slaapplaats toewijzingen gingen we de buurt een beetje verkennen. Richting Madison square park gelopen en de Ironbuilding. Geen idee nog wat dat was, maar blijkt ook een eyecatcher te zijn van NYC. Er was een mooie zonsondergang te zien op 23rd street richting de Iron building. Ik baalde een beetje dat ik nou dit keer niet mijn Nikon mee had genomen. Maar goed, de Samsung Galaxy 4 mini heeft een goede camera. We liepen een zaakje binnen wat Eatlia heette. Het bleek een enorme hal te zijn waar alle soorten Italiaans eten werd gepresenteerd als een soort markt. En uit verschillende streken. Echt super gaaf. Even een foccacia geproefd gewoon om te kijken of het dezelfde smaak als in Savona heeft, maar helaas. Daar is het nog steeds het lekkerst. Maar het was er erg druk en het was mooi weer, we wilden graag buiten ergens eten, dus nog even verder gelopen en in een zijstraat was dit klein pizzariatje waar we buiten neerstreken. De eigenaar sprak Spaans, maar dat mocht de pret niet drukken. Lekker wat wijn besteld Pinot Grigio en 3 heerlijke pizza’s. Die we lekker gedeeld hebben en toen zijn we weer teruggegaan. Natuurlijk via een omweg, we liepen de verkeerde kant op. Gelukkig had Natascha het door anders waren Marleen en Ik nog veel verder gelopen. We zagen ook de Empire state building waar liepen, dat was ook super gaaf, de lichten waren blauw, wit, rood. Het was nl memorial day. En rond 12 uur gaan slapen. Ik was wel vroeg op, maar dat was het tijdsverschil van 6 uur. Half 7 was ik weer fris en fruitig wakker. Nog wat nagesnoezelt en toen waren de anderen ook op. Rustig aan gedaan en een beetje een plan besproken wat we gingen doen. Het was een super druk programma de hele 5 NYC dagen dus ik zal niet elke dag in detail beschrijven.
Dus dag 2 hebben we een kaartje voor de hopon hopoff gekocht. Op Timessquare, niet via de website. Als je het ter plekke doet heb je meer kans op extra’s, wij dus ook. Ipv de 2 dagen kregen we voor dezelfde prijs 4 dagen inclusief alle tours. Fantastisch! Daarna de bus opgestapt en de downtown tour gedaan. Tot Battery park, daar uitgestapt en onze citypas opgehaald, deze hebben we wel online al gekocht. Direct een kaartje achtergelaten om naar de Statue of Liberty te gaan en naar Elles Island. Wel gaaf om de skyline te zien zo, maar 1x gezien is genoeg voor mij. Grappig om te doen. Elles Island was niet zo boeiend voor ons. Op de terugweg moesten we heel lang wachten voor de hopon bus, dus de metro gepakt. We hadden namelijk ook een 7 daagse metropas voor 31 dollar gekocht. We zijn direct doorgereisd naar Grand Central, dat was zeker de moeite waard. Mooie fotos kunnen maken. En toen weer terug richting 23rd, maar we zaten in de metro die 23rd oversloeg en direct naar Unionsquare ging. Ook goed, want daar wilde we toch nog naar toe. Op Unionsquare lekker gegeten bij The Paviljoen. En kennis gemaakt met de schakers van het plein. Nieuw vriend TC gemaakt. Nog even gauw de 21 forever in. (goedkope kleding winkel) Die was om 22.00 uur nog open. En toen naar bed.
Dag 3 was de temperatuur drastisch gezakt tov de dag ervoor. Maar we wilde toch weer bussen, na een goed ontbijt bij Organic ook op 23rd street gingen we met de metro naar timessquare en daar gingen we de bus in richting uptown. Het was inmiddels woensdag. Ik had gezien op de website van de Sivanadna New york center dat ze op woensdag om 6pm yoga gaven en om 8pm een Satsang was. Ik had toch wel wat behoete aan yoga, dus al besloten dat ik eerder weg zou gaan en de avond daar zou doorbrengen. Maar eerst uptown in de bus. Het was echt wel koud daarboven op, maar zoals echte toeristen betaamd, gewoon doorbijten en foto’s maken, haha. In Harlem zijn we bij het Apollo theater uitgestapt. Wel bijzonder want die dag is Maya Angelou net overleden. Zij was een belangrijk persoon in de Harlem community. En ook in Amerika en over de grens, maar ze woonde vlak om de hoek daar. In het Apollo theater zijn ook veel Afro-Amerikaanse musici geweest, die later erg beroemd werden. Ik noem een Michael Jackson. Er was die avond Amateur night, dus wel leuk om te zien. Marleen en Natascha hebben kaartjes gekocht voor die avond en na een klein bezoekje bij de Gapstore en een donut van Dunkin Donut mee weer terug de bus in. Verder richting de MET (Metropolitan museum of art) Bij het Gugenheim uitgestapt om even een foto te maken van het unieke gebouw en langs Central Park richting the MET gelopen. Daar even gekeken wat we in die korte tijd konden zien. Eerst maar even plassen, (dit werd met grote regelmaat gedaan) Toen de Azie hoek gedaan, supermooi. Ik ben er sowieso al snel van onder de indruk. Toen even gekeken naar de Amerikaanse kunstenaars/schilders. Dit was een aparte gewaarwording als je de oude Europeese kunst gewend bent. Het was zoals Marleen het goed uitdrukte ‘ver-disneyd’. Niet zo mooi, maar wel indrukwekkend. En soms enorm. Toen was er nog maar weinig tijd voor mij omdat ik weer terug moest. Ik ben nog even snel naar de Europa kant gevlogen om mijn favoriete kunst te bekijken van rond 1880 en 1920. En dat was geweldig. Even snel dan. Nog even gauw wat fotootjes geschoten en er vandoor gegaan naar de metro. Via het appartement nog 20 min lopen en ik was er. Heerlijk fijn gevoel was er. Een beetje thuiskomen. Yoga les gehad en daarna Satsang. Via de Whole Food Market teruggelopen, daar heerlijk vers fruit en groente gekocht. Wat een enorme winkel van organisch eten en spullen is dat. En relaxed terug gelopen. Marleen en Natascha hadden ook een leuke avond gehad en zijn nog op de terugweg bij Timesquare at night geweest. Ook leuk om te zien.

• 07 Juni 2014 - 07:02

Sanne:

Wat een verhaal! Heerlijk, ik loop met jullie mee door de stad. Kan me wel voorstellen dat de overgang naar je yoga opleiding groot moet zijn geweest.
    Heel veel plezier!
    Xx

• 08 Juni 2014 - 17:55

Gerrit:

Leuk geschreven. Zo te lezen hebben jullie een schitterende tijd gehad.