laatste duikverhaaltjes - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu laatste duikverhaaltjes - Reisverslag uit Hluhluwe, Zuid-Afrika van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

laatste duikverhaaltjes

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

26 November 2008 | Zuid-Afrika, Hluhluwe

25-11-2008

Vandaag had ik me bijna verslapen. Ik hoefde pas om 7:15 bij de shuttle te zijn. S & M waren al een half uur eerder weg. Dus ik schoot wakker om 7:10. FF gauw tanden poetsen, bikini aan, jurkje aan en rennen. Maar gelukkig wachten ze wel op je. Graem onze DM (duikmeester) was al voor de grap op z'n horloge aan 't tikken, haha. Enfin onze 1e duik zou 4 bouy zijn. Weer op het 2 mile rif. S & M hadden hun examen duiken vandaag, de 1e op 2 bouy (iets eerder dan waar ik dook) Weer supermooi, vanalles gezien. Ik had zelf de enige blauw...punt...rog (ofzo) gespot. Hifive van Graem onder water en ik had weer meer lucht over dan hij, haha. De 2e duik was pinnacle, met Mark (die enorm naar drank stonk). Ze hadden gister een verjaardagsfeestje gehad. Alle duikmeester/duikers zijn ook hetzelfde...geen maar en een beetje gek. Maar ik vertrouwde het wel, dus 2 schildpadden gezien, eentje zwom echt heel mooi weg net voor me, erg mooi gezicht is dat. Een mooie rog gezien en wederom enorm mooi rif en koraal.. M & S waren hun laatste duik bij Stringer rif geweest en toen ik terugkwam lagen ze lekker in de zon bij het zwembad. Ik hoorde dat Silvio 'out of air' was geraakt onder water, bleek dat zijn cilinder lekte, maar niks gebeurd, hij kon samen met Louis naar boven komen, via zijn reserve regulator (da's dat ademhaalding). Dus geen paniek, wel apart dat mijn tank ook de 2e duik had gelekt, maar ik ben dus zoals ik al eerder schreef erg zuinig met m'n lucht en geoefend en had nog 80 bar over.
Maar goed, al met al, met de praktijk waren ze geslaagd. Toen nog de theorie, iedereen was vrij snel klaar, alleen Silvio deed er wat langer over, maar dat kwam door de taal. (examen was ook in het Engels) Allemaal hadden ze zo'n 3 a 4 fout, behalve Silvio weer, die had..... 0 fout!! En dus nu zijn ze open-water-diver'!
Morgen gaan we samen duiken. Nu lig ik alweer op bed. Rugzak weer ingepakt, morgenmiddag gaan we naar Bushland in Hluhluwe. xx

26-11-2008

Vanochtend om 7:00 ging ik voor mijn een na laatste duik. Een diepe duik naar hotspot. 32 meter. Maar het was niet echt geweldig. Helaas, het had een mooie duik kunnen zijn. Wel een mooie zwemmende rog (iets met neus heet ie) gezien toen we naar boven gingen. De duik duurde maar 34 minuten. Maar de 2e duik maakte alles weer goed. Die was met Silvio en Mariska. Naar Antons hadden we besloten, dit was erg leuk. Eerst 5 minuten in het zand zoeken naar haaientanden. Dit vond Silvio erg fijn, hij wilde nl zelf haaientanden vinden en vond er dus ook 3, Mariska vond er 1. Ik was er minder enthousiast over, maar dat maakte het rif helemaal goed. Veel inhammen, grotten, je kon overal door, tussen en langs zwemmen. Echt mooi, goed geslaagde laatste duik Heb ik er 9 in totoaal gedaan. Wel heel erg veel voor een 'mooi weer' duiker. Vorig jaar in Tofu was ik ook 5 dagen, maar daar heb ik maar 4 duiken gemaakt. Echt dit rif in Sodwanabay is het mooiste wat ik tot nu toe gedaan heb. Verder is er niet veel omheen, het is echt alleen voor het duiken. Ik ben mijn snorkel in de boot vergeten, tot nu toe pas 2 dingen vergeten (een petje bij de coffeeshack), dus valt nog wel mee. Toen zijn we vertrokken naar Insinkwe, een hostel bij t park Hluhluwe in Bushlands. Morgenmiddag hebben we dan onze 1e gamedrive! Om 21:30 (nu) ga ik maar weer slapen....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 170225

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: