1e dagen India - Reisverslag uit Delhi, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu 1e dagen India - Reisverslag uit Delhi, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

1e dagen India

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

17 November 2009 | India, Delhi

Nou ik geloof dat ik mezelf niet ben. Gewoon niet vanaf de 1e dag bloggen… Mmmm, India doet rare dingen met je. Maar ik zal wel even beschrijven wat ik meegemaakt heb hier. De vlucht was geweldig, niets te klagen. Volledig vol zat het vliegtuig, maar Swiss zit gewoon goed en heeft een fijn entertainment systeem in de stoelen zitten. Zo goed dat ik zelf niks meer nodig heb. Volgende keer, minder hand bagage nodig… Al die boeken mee, geen woord gelezen. Hopen dat de terugweg ook zo goed is. Op het vliegveld in Zurich nog gauw een flesje wodka ingeslagen om een klein beetje de verjaardag van Vera te vieren zodra we elkaar weer zien. Overstappen ging ook goed, Om 0:45 was ik in Delhi aangekomen. Daar op zoek naar de chauffeur van Nirvana hostel, die was er natuurlijk niet, maar ik zag een jongen die ook op zoek was naar mensen, dus ik maar op hem afgestapt en ja hoor, hij moest ook naar Nirvana. Gelukkig, nog even gewacht en daar waren ze dan, Anshu en een kleine nepalese chauffeur. Of we nog een uurtje wilde wachten op een andere vlucht… nou eigenlijk wilde we niet, maar toch gedaan. Dus 2 uur later waren ze er pas, Portugese meisjes die 3 weken door Noord India gingen trekken en de laatste week naar Goa kwamen. Wel aardig en wie weet misschien komen we ze nog wel tegen. Anyway, dus om 4 uur in de dorm, 5 uur viel ik in slaap (erg druk op straat, ben ik niet gewend in dat ‘stille’Amsterdam. Maar gelukkig had ik oordoppen. Om 10 uur heb ik me uit bed gesleept en ben met Christian Delhi gaan verkennen. In een autoriksja met 2 broers, Sadab ( spreek je uit als shut-up) Khan en Sharif Khan hadden we een deal om voor 500 roepies 3 uur rond te reizen, zo het rode fort zien een bazaar en een plein. Maar het duurde al een uur om bij dat fort te komen, wat trouwens niet de moeite waard is om in te gaan. Uitzicht vanaf de moskee er tegenover was erg mooi. Beetje heiig dat wel, maar wel wat foto’s gemaakt, (Wimos!) Het geluid, geur en massa mensen is niet te beschrijven, je moet het meemaken. Ik had een enorme hoofdpijn ’s avonds, maar paracetamol en bier helpt best… Nog even met de Italiaanse eigenaars naar de supermarkt geweest en daarna pasta gegeten, met veel te veel zout. De trein geboekt door Anshu en nu zit ik samen met Christian in de trein naar Agra. SC (sleeperclass) best te doen voor een uurtje of 3 maar, wil met langere reizen toch wat luxer zitten hoor….
Oké, dit was mijn eerste blog wat ik upload in de trein met gebruik van mijn meegebrachte laptop (dank je mam) en een internet stick van een aardige Indiër die tegenover mij zit. (die nu wel heel ranzig zijn nagels aan t knippen is en zijn nagels nu tussen mijn tenen springen en ik niet kan bukken om t weg te halen… Brrrr)
xx

  • 17 November 2009 - 07:12

    Robb:

    Leest lekker weg zo 'n verslag en nodigt zeker uit tot reizen. Maar ja, de nederlandsche patiëheeft zorg nodig en jij bent er niet dus nemen wij de taken waar, hihihihi
    Blijven genieten en schrijven en have fun, x

  • 17 November 2009 - 08:04

    Sandra Uit Horst!:

    heej wijfie!

    zucht..wat spannend allemaal! ik ben zo benieuwd hoe je het gaat ervaren en wat je gaat beleven!!

    dikke soenuh
    Sandra Jos
    Wouter Emiel en Bieb

  • 17 November 2009 - 10:14

    Gerrit:

    Leuk eerste verslag.
    Veel plezzier verder

  • 17 November 2009 - 11:46

    Fleur:

    Hey Natas!

    Leuk je eerste verslagje! Heel veel plezier in india, geniet van je vakantie. Doe natuurlijk de groeten aan Vera!

    xx Fleur

  • 17 November 2009 - 13:00

    Annelou:

    Hey natas!

    Leuk je eerste blog! Ben benieuwd naar je eerste week!
    Hoop dat je inmiddels van alle vieze nagels bent verlost!
    Have fun!

    xxx liefs anne

  • 17 November 2009 - 15:18

    Elly:

    Vijf dagen terug nog allerlei ethische dilemma's besproken (wel of geen alcohol tijdens het kerstdiner) op de Amstel Accademie, en nu al heerlijk aan de andere kant van de aardbol! Ik ben echt heel jaloers!!! Maar....over een kleine week ook een tripje naar Jeruzalem...ook niet verkeerd, toch? Natas, nog heel veel plezier en ik geniet lekker mee van je belevenissen!

  • 17 November 2009 - 16:16

    Ellen Schut:

    He Natas,
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    liefs Ellen

  • 17 November 2009 - 16:58

    Vera:

    Hoi Natas,

    Leuk hoor je verhaal, nu begrijp je mijn ervaringen in het verkeer ook beter hihi. Nog een paar nachtjes slapen en dan kunnen we samen reizen. Ik heb er erg veel zin in om meer van dit bijzondere land te ontdekken.
    x

  • 17 November 2009 - 21:04

    Wimos:

    Ik begrijp precies wat je bedoelt. Next trip? Als je de kans hebt, pik Varanasi mee, dan weet je helemaal niet wat je meemaakt. Veel plezier nog

    xx

    Wimos

  • 18 November 2009 - 11:18

    Lonneke En Wil:

    Hoi Natas,
    Leuk verslag. Hier gaat alles ook super met je katjes. Moby en Wil zijn dikke vrienden, zodra hij thuis komt ligt ze dan ook het liefst op zijn schoot in de meest onmogelijke houdingen. Nina volgt mij de gehele tijd als ik thuis ben, met koken ligt ze in de gootsteen en met tandenpoetsen ligt ze in de wasbak. verder is het elke ochtend weer de vraag waar we de badspons, stop, nagelborstel en andere aanverwante douche artikelen zullen aantreffen. Kortom we hebben heel veel plezier met ze en van ons mag je voorlopig nog wel wegblijven!!!
    Groetjes Lonneke en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 172121

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: