Agra en de Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Agra en de Taj Mahal - Reisverslag uit Agra, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Agra en de Taj Mahal

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

19 November 2009 | India, Agra

Dag 2, 17-11-2009
Effetjes naar de Taj Mahal geweest gister, nu vlieg ik alweer naar t zuiden. Hopelijk kan ik dit nog plaatsen vandaag. Maar kijken of er ergens een internetcafé is in Trivandrum. Maar de treinreis was echt 100% meegevallen. Eenmaal buiten het station hebben Christian en ik een Prepaid autoriksja gehuurd voor 200 roepies die ons naar de Taj Mahal en Agra fort zou brengen. Radj was dit keer onze chauffeur, een nette gast leek ons. Sprak gelukkig goed Engels en bracht ons naar de zuidpoort van de Taj Mahal. Eerst de rugzak inleveren, dat vond ik wel lastig gezien er mijn notebook in zat. Iedereen verzekerde me dat het oké was. Dus alles daargelaten en met camera de gate door. In 1e instantie zag het er mooi uit, rode muren, grote tuin, maar je moest nog een gate door wilde je de Taj Mahal zien. En wat een prachtig gebouw is dat, ik ben zo blij dat ik toch de trip ervoor veranderd heb. Dat ik via Delhi ben gegaan en niet het noorden geskipt heb. Ik heb wel 100 foto’s denk ik, haha, nee dat zal wel meevallen, maar wel veel. Ik denk dat Silvio er meer zou hebben als hij mee was gegaan. Dat was in Zuid-Afrika al zo, de paparazzi, haha. Ik heb er wel een paar mooie bij, ik hoef t ook niet zo nodig bij zonsopgang of zonsondergang te zien. Dit was echt mooi, daarna gingen we weer terug naar Radj om naar het fort te gaan, we hoefde er niet echt in, dus dat ook niet gedaan. Wel heeft Radj ons naar een marmershop gebracht, natuurlijk een vriend van hem. Ik heb me daar toch wel een paar dingen aan laten smeren, maar goed, dan heb ik wel weer marmer uit Agra… Bestaat de Taj Mahal ook uit, denk ik dan. Ik had het ook zeker goedkoper op straat kunnen kopen, maar net als in Indonesië zijn er van die winkels die speciaal van de regering zijn, waar dus ook wat geld naar de regering gaat en zo hopelijk wat goed doet bij de ontwikkeling van het land. Maar toen, we moesten nog terug, maar er was geen plek in de trein en we hebben niet echt geprobeerd om naar de bussen te kijken. We hadden niet echt zin om in een volgepakte bus te gaan zitten. Dus aan Radj gevraagd of hij een taxi kon regelen die ons naar Delhi kon brengen. Het zou zo’n 4,½ uur duren en Christian moet om 20 uur op het busstation zijn om naar Dharmsala te gaan. Het was half 3 toen we wegreden, tijd zat dachten we. Maar na 5 ½ uur verder moest hij toch nog rennen om de bus te halen, mij op een volle straat achterlatend…. Dus ik op zoek naar dat busstation, daar werd ik ook weer opgepikt door het hostel en alles stond in Hindi geschreven, dus niet echt een bordje met Dharmsala op… maar echt iedereen helpt. Na 2 x vragen vond ik Anshu en David die me mee terugbrachten. Ik wel nog ff tegen Christian verteld (die stond er nog) dat ik niet echt heel blij was, maar ik loop niet in alle sloten tegelijk, maar in t donker een hoop mensen en weinig mensen die Engels spreken. Toch ietwat ongemakkelijke situatie. Maar goed, weer een dik uur in de auto terug (30 km verder) Gingen we kip halen om te eten en om half 11 gauw eten en tas inpakken. Het fijne van het hostel is dat het schoon is en altijd gratis avondeten en bier, het nadeel is, dat het echt veel te ver weg is van de stad, treinstation, vliegveld, alles eigenlijk. Vannacht trouwens zonder oordoppen geslapen, begin al aan t lawaai te wennen… Of was ik gewoon doodmoe.
Conclusie over Delhi…: Ik haat t niet, maar houden van is ook ver te zoeken. Maar ze zeggen ‘if you don’t hate Delhi, you’ll love the rest of India’. Dus dat gaan we dan maar eens uitzoeken. Ik heb nog steeds geen werkende simkaart, probeer t dadelijk nog op het vliegveld van Trivandrum te regelen. Daarna op zoek naar internetcafé en een taxi naar de Ashram nemen.

  • 19 November 2009 - 05:44

    Sheila:

    Oh 100 foto's maar valt reuze mee toch???
    Lees je nou nog steeds geen Hindi?
    Hoop dat je inderdaad van India gaat houden.
    Grtz,Sheila

  • 19 November 2009 - 07:58

    Sanne:

    Heee skatje, wat ben je toch een stoere meid! Echt heel leuk om te lezen allemaal. Ook erg mooie foto's.
    Veel plezier verder!

  • 19 November 2009 - 08:51

    Ab Ockeloen:

    Hoi Natasja, leuk deze reisverslagen,alleen wist ik niet dat je naar India ging. Ben er vroeger(45jr geleden) ook geweest dus er zal wel heel wat zijn veranderd groeten,goede reis en tot ziens Ab

  • 19 November 2009 - 20:01

    Robb:

    Mooi geschreven en geschoten... Hoe is het met de ZEN?? Blijven genieten en culturen!

  • 19 November 2009 - 20:33

    Jet Poels:

    Gaaf, Natas, ik kan me alleen maar troosten met de meditatieworkshop zondag...;-)

  • 20 November 2009 - 10:49

    Gerrit:

    Mooie foto's, en je loopt toch niet in 7 sloten tegelijk?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 172121

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: