Deel 2 Ashram - Reisverslag uit New Delhi, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu Deel 2 Ashram - Reisverslag uit New Delhi, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

Deel 2 Ashram

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

22 November 2009 | India, New Delhi

Nog 1 dagje ashram en dan moet ik er alweer uit. Ik vind het erg jammer, maar ik wil ook graag nog meer van India zien. Ik heb eigenlijk niet het schema afgemaakt van de ashram, dus doe ik dat nu even: -5:30 opstaan
-6:00 Satsang (mediteren van een half uur, half uur chanten, half uur praten)
-7:30 chai
-8:00 Yoga klas
-10:00 Brunch
-12:30 evt coaching les (dat is voor vragen over vanalles en nog wat, de pranayama (ademhalingsoefeningen), de asanas (houdingen) en ook over mantras, chanting enz.
-13:30 weer chai time
- 14:00 een les over yoga (ik heb dan mijn ayurveda massages)
-15:30 Yoga klas
-18:00 Diner
-18:30 mijn Karma yoga (vegen van de vloer, na het eten)
-20:00 Satsang
-22:20 licht uit!! (maar dan ben je ook kapot)

Hard werken dus zo’n ashram, maar heerlijk schematisch, daar hou ik ook wel weer van, anders had ik het nooit 9 jaar bij de marine uitgehouden.
Gisteravond hadden we yoga op het dak en het mooiste uitzicht op de ondergaande zon. Heerlijk om dan de zonnegroet uit te oefenen. Na de les heb ik nog snel wat foto’s gemaakt, de lucht was zo mooi. Het is hier echt een heerlijke omgeving. Ik heb wel een boek gekocht over mantra’s en meditatie, kost hier hier weer 10x niks, tis dat ik nog 2,5 week moet trekken, anders had ik ook een yogamat van 6 euro gekocht… misschien doe ik dat toch nog wel.
De meisjes in de dorm zijn ook super gezellig, vandaag gaat Siobhan (shoovan) ons alweer verlaten, morgen gaan Anna (uit Sicilie) en ik weg, Cara en Pamela blijven nog een klein weekje, Michele en Alexa zijn net aangekomen, die blijven ook nog eventjes. Wat goeie tips gekregen over Goa, waar je yoga kunt doen en de markt in Anjuna. Maar daar ben ik pas over een dag of 10. Eerst nog even Kerala doen. Vandaag nog even keihard aan de asanas werken en de pranayamas. Mediteren komt hopelijk met de jaren oefenen. Ik hou het nu zo’n 10 min vol, dan slapen mijn benen en verlies ik mijn concentratie. Respect voor diegenen die het een half uur of meer kunnen per dag.
Gisteravond was zaterdag avond en toen was er een talentshow, waar er een stuk of wat mensen hun kunsten lieten zien. De laatste act was een reclame voor de ashram, die was hillarisch, als je dus zin hebt in klusjes die je liever niet doet, een ijzeren kont wilt, om je in de vreemste hoeken te buigen, 2x per dag met je handen eten, geen drank enz wilt, kom dan naar de Sivananda ashram in Neyyardam. Haha, hillarisch. Goed, vanochtend zouden we een stille wandeling maken en de zonsopkomst bekijken, maar helaas regende het, dus het werd een normale satsang gehouden.
Oke, dit was het voor vandaag, helaas heb ik nog geen tijd om te reageren op alle leuke berichtjes, ik ben blij dat het goed gaat met Nina en Mobi bij Will en Lonneke, nog bedankt en geef ze maar een dikke knuffel van me. Zeker die vrijkont Nina. Hier heb je ook wel van die hele magere poesjes en een nestje jonge die dan tijdens de meditatie keihard om hun moeder schreeuwen. Moet ik altijd aan t geschreeuw van Mobi denken in t begin. Ik heb nog wat souveniers gekocht voor mijn mede yoga klasgenoten, altijd fijn he, Jet en Mariette!! Maar ik mag niet teveel kopen want past allemaal niet. Liefs en tot de volgende keer vanuit Trivandrum of Varkala.

  • 22 November 2009 - 10:05

    Gerrit:

    Gezellige boel, zo'n talentenjacht. Wat heb jij gedaan?

  • 22 November 2009 - 12:46

    Mariët:

    hee Natasja, leuk je belevenissen daar, lijkt me heerlijk om een tijdje in de ashram te zijn! en nu ben ik natuurlijk onwijs nieuwsgierig...... :D
    enjoy!

  • 23 November 2009 - 18:43

    Sanne:

    Ooooooohhhhhhmmmmmmmm ik word helemaal rustig van je. Vraag me af of ik je nog ga herkennen als je terug komt!! Straks ben je zo'n in balans zijnd persoontje....
    Wie moet er dan nog met me koffie drinken en zeuren over de wereld??
    hahaha meis lekker bezig hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 172121

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: