In de Ashram - Reisverslag uit New Delhi, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu In de Ashram - Reisverslag uit New Delhi, India van Natasja Meeuwenberg - WaarBenJij.nu

In de Ashram

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

20 November 2009 | India, New Delhi

Ik ga eens kijken of ik dit vandaag nog geplaatst krijg. Wie weet, haha. Mijn avontuur verder. Ik ben dus in de spirituele wereld terecht gekomen van de Sivananda ashram. Waar de goeroe Sivanda en Vishnu-Devaananda dit hebben opgezet. Tis net een commune waar iedereen de goden aanbid en de goeroes. Ik wist er wel een beetje vanaf, maar ik stond er behoorlijk sceptisch tegenover. Nu is er een schema waar de gasten van de ashram zich wel aan moeten houden, dat is om half 6 opstaan, 6 uur naar Satsang, (er wordt daar eerst een half uur gemediteerd, daarna gechant (gezongen) en daarna wordt er gepraat over vanalles en nog wat. Toevallig had ik het gister met een meisje uit mijn dorm over wat nou chanten precies inhoudt en dat het raar is dat je zomaar iedere Hindu god gaat bezingen. Laat nou de goeroe het er vanochtend ook over hebben. Het was me wel al een stuk duidelijker. Ik ben ook wel een beetje met een doel hierheen gekomen en dat is om te leren mediteren, (wat nog knap lastig is zo’n half uur stil in kleermakerzit zitten) Maar wat ik wil zeggen dus, dat het chanten ook een soort van meditatie is en dat ik me er al meer in kan vinden. Ik zoek gewoon een beetje de betekenis op van de liedjes in sanskriet en dan lukt t al beter. Beetje zingen en klappen s’ochtends en s’avonds, best leuk.
Daarna is er thee en dan is er Yoga, fijne Hata Yoga, waar ik al de basis van weet. Gisterochtend deed ik nog met de beginners klas mee, maar het was te langzaam en ik wist dankzij mijn yoga instructrice al alles wat er verteld werd. Dus nu doe ik mee met de intermediate (de gevorderden). Yoga is echt super, ik ben wel helemaal beurs en gebroken, maar ik leer steeds meer en verder mijn lichaam te gebruiken. Vandaag lukte het me zelfs om de kopstand volledig uit te voeren. Zo trots op mezelf!!! Verder leer ik ook een hoop nieuwe dingen, ik ben nu bezig mijn eigen mantra uit te zoeken, maar dat is nog niet zo makkelijk, dus als iemand een suggestie heeft hoor ik dat graag. Ik heb wel het boek van Meditation and Mantras van swami vishnu-devananda, mocht ik lenen, dus wie weet helpt het. O en gister was er scholing over de Asana’s (de houdingen van hata yoga) en ik wist dankzij mijn eigen lessen al heel veel over de redenen van de houdingen. Wat het doet met je lichaam enzo. Ook weer dankzij goede basislessen. Echt het lijkt wel reclame voor Karin Al.
Vandaag was het vrijdag en een vrije dag voor de cursisten, die allemaal met een tour meegingen, dat had ik ook erg leuk gevonden en kon ook mee, maar aangezien ik maar 5 dagen hier ben moet ik er alles uithalen dacht ik zo, dus flink gewerkt weer vandaag. Maar het was niet verplicht, daarna ben ik met Anna (meisje uit Sicilie) en Cara (meisje uit de USA) gaan wandelen, beetje foto’s maken van het meer en de Neyyardam, erg mooi hoor. Ook eventjes met Vera gebeld om te vragen of ze geen zin had om ook te komen, ik wil nog wel blijven, maar daar had ze geen zin in. Begrijpelijk, maar wel jammer. Tis een hele belevenis, haha. Voor maandag plannen gemaakt, ik doe nog een yoga klas en daarna ga ik naar Trivandrum, waar Vera al is.

  • 21 November 2009 - 06:45

    Jet Poels:

    Hoi Natas, klinkt goed hoor, wij hebben gisteren natuurlijk ook weer de kopstand gedaan maar in een zaaltje in de Pijp is natuurlijk net wat anders! Goed joh! Zie je zoen.

  • 21 November 2009 - 09:22

    Gerrit:

    Wat een ervaring hé. Ik zou best mee willen doen, maar ik kan niet in de kleermakerszit zitten. jammer dus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Natasja

Actief sinds 13 Sept. 2009
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 170232

Voorgaande reizen:

11 Oktober 2015 - 15 November 2015

Azië voor beginners...?

26 Mei 2014 - 14 Juli 2014

USA!

05 Oktober 2012 - 09 November 2012

Return to India

09 Februari 2012 - 19 Februari 2012

Wintersport??!!

20 April 2011 - 27 April 2011

Uitrusten in Italie

03 Oktober 2010 - 21 Oktober 2010

terug naar Curacao

15 November 2009 - 10 December 2009

Noord en Zuid India in 28 dagen

07 November 2008 - 13 December 2008

van Kaapstad tot Maputo

17 Januari 2007 - 09 Februari 2007

Jo-burg SA tot Tofobeach Mozambique

25 September 2005 - 23 Oktober 2005

Indonesia, mijn moeders land

Landen bezocht: